"Koliko ljudi može da stane u gasnu komoru?": Skandalozan zadatak iz fizike u osnovnoj školi u Češkoj
Jedan od najvećih zločina u ljudskoj istoriji – Holokaust, u okviru nedelje obeležavanja Međunarodnog dana sećanja na žrtve, pre svega Jevreja, postao je misaoni eksperiment iz fizike u osnovnoj školi u Češkoj.
Nastavnik fizike škole u Rosicama kod Brna, izgleda da se malo više zaigrao smišljajući zadatke za učenike devetog razreda, jer se ispostavilo da su njegov nedovoljno osetljiv pristup i netaktičnost mnoge ostavili bez teksta.
Učenici su pod naslovom "Projekat Holokaust" dobili deset zadataka putem službenog školskog mejla.
Da bi im objasnio šta se od njih očekuje iz gradiva, nastavnik im je napisao: "Metod odlaganja u logorima – dejstvo zagađivača, hemijskih supstanci, struje na ljudski organizam."
Koristeći internet istraživanje i sopstvene proračune, učenici su zamoljeni da odgovore, između ostalog, na deset pitanja o gasnim komorama i dalekovodima u nacističkim koncentracionim logorima.
Ovo su neka od njih:
"Kojim gasom su napunjene gasne komore?"
"Koliko ljudi može da stane u gasnu komoru?"
"Koja voltaža je podnošljiva?"
"Pri kom naponu u dalekovodima oko koncentracionog logora ćete postati paralizovani i kada ćete umreti?"
Rešenja ovih zadataka učenici su trebali da pripreme na računaru, da ih predstave odeljenju i za to dobiju ocenu. Međutim, javnost je postala obaveštena o neumesnom slučaju u Vodicama, zbog čega se direktor škole našao u centru pažnje.
Školska uprava je potvrdila ogromnu grešku koju su napravili nastavnici fizike tokom nedelje projekta Holokausta.
"Želeo bih da se lično izvinim zbog ovog nedovoljno osetljivog pristupa. Jasno nam je da je ovaj zahtev bio više nego neprikladan. Ovim pitanjem se bavimo sa punom ozbiljnošću i činimo sve da se slični ekscesi ne ponove", rekao je direktor škole Zbinek Minarik.