Ilon Mask ide u Aušvic: Kako su tri laži uništile pokajničku turneju milijardera
Nakon što se 2022. godine (sa razlogom) našao u problemu kada je na Iksu postavio antisemitski tvit, milijarder Ilon Mask je krenuo u "pokajničku" turneju.
Najpre je posetio Izrael gde je, piše nemački istoričar Tarik Siril Amar, pomogao tamošnjoj vladi da "opravda" genocidni napad na Palestince. Potom je posetio Aušvic u pokušaju da pokaže da razume koliko su zlo genocid i antisemitizam.
Čitava Maskova turneja, navodi istoričar specijalizovan za Drugi svetski rat i politiku sećanja, pokazuje patološko i moralno slepilo društava koja danas čine "Zapad" ili "Globalni sever" i njihovih elita.
Umesto da iskoristi posetu Aušvicu i u ime žrtava nemačkog genocida nad Jevrejima stane na stranu žrtava izraelskog genocida nad Palestincima i svih drugih žrtava genocida, Mask je rekao da je bio "naivan" u vezi sa rasprostranjenošću antisemitizma. Sramota je, navodi istoričar, da čovek njegovih godina i finansijskih mogućnosti bude toliko neobavešten. Ili "naivan".
Mask se u svom opsesivnom krstaškom ratu protiv "osvešćenosti" ponekad poziva na Džordža Orvela, kojeg verovatno nikada nije čitao, kao i većina libertarijanaca i drugih desničara koji tog komplikovanog socijalistu pogrešno shvataju kao svog gurua, piše istoričar. Orvel bi Maska šutnuo u zadnjicu i to veoma snažno. Zato što je Mask u pravu u vezi jedne stvari: mrzeo je laganje. Ipak, piše Amar, evo Maska koji podržava tri velike laži:
Prva laž je da je kritikovanje Izraela isto što i antisemitizam. To je očigledna neistina koju on ipak podržava pridruživši se horu onih koji blate američke studente koji se protive izraelskom aparthejdu i genocidu, optužujući ih da podržavaju Hamas i "sponzorišu mržnju".
Druga velika laž koju Mask sada širi je da je suprotnost antisemitizmu bezrezervna podrška Izraelu kojim upravlja vlada krajnje desnice koja sistematski i masovno zlostavlja milione Palestinaca i otvoreno prkosi osnovnom moralu i međunarodnom pravu. U stvarnosti, suprotnost antisemitizmu je, naravno, otpor i odbacivanje svih oblika ubilačkih stereotipa. Uvek, svuda i protiv svih, navodi istoričar kulture sećanja.
Treća velika laž koju Mask sada podržava je da je sećanje na Holokaust vlasništvo cionista koji sa njim mogu da rade šta hoće. A, ono što oni žele je uvek isto: ugušiti svaki otpor njihovoj agendi.
Tužno je, navodi Amar, što ove laži ne samo Mask već i mnogi drugi ozbiljno shvataju. Jedan od razloga je nesposobnost da se vidi jednaka humanost u drugima. Za Maska uvek postoje oni koji su važni i oni koji nisu. Mesto u njegovom antisemitskom tvitu našla je i zlobna, rasistička pritužba na migrante koji su predstavljeni kao demografski napad na bela društva.
Jedan od razloga Maskove "naivnosti" po pitanju viralnosti antisemitizma mogao bi da bude i taj što tehnološki milijarder možda ima mnogo jevrejskih prijatelja ali nema mnogo palestinskih. Samim tim, piše Amar, palestinske žrtve u Gazi i drugde mu jednostavno mu nisu toliko važne da bi bile vredne pomena u Aušvicu.
Istoričar završava tekst komentarom da je "konačna tragedija Ilona Maska to što je daleko manje poseban ili individualista nego što veruje".
Njegov lenji nedostatak pažnje – i empatije – prema onima koji nemaju moć da ga gnjave i guraju, znak je duboko "obične ličnosti" koja reaguje na sasvim obične stimuluse. Jednog dana će možda shvatiti da je "biti veran sebi" (kako je pokušao da se opravda) primitivan, sitan moto dostojan samo nezrelog narcisa. Mask bi umesto toga mogao da nauči da bude veran svojoj savesti i onome što drugi ljudi zaslužuju – svi drugi ljudi, zaključuje nemački istoričar.