Kako je Kim Džong Un postao hit na TikToku? (VIDEO)
"Srdačan na majku, dobroćudan na oca, on drži svojih 10 miliona dece u naručju i brine o nama svim srcem ― naš drug i otac Kim Džong Un", pevaju poslednjih mesec dana milioni tinejdžera i mladih u, između ostalih, SAD, EU, arapskim državama, ali i Srbiji.
Pesma u kojoj se veliča severnokorejski lider, a koju prati spot u kome nasmejani poštari, piloti, muzičari, đaci, doktori, rudari, kuvarice i porodice plešu i hvale svog vođu postala je popularna čak i u Južnoj Koreji (sve dok nije zabranjena zbog "kršenja Zakona o nacionalnoj bezbednosti" te države).
"Pevajmo o Kim Džong Unu, našem velikom lideru", pokušavali su da izgovore korisnici TikToka širom sveta na korejskom plešući uz, kako su neki od njih komentarisali, "pravi K-pop".
@cosmo_jklx Luckily im european and no tik tok ban hehehe #fyp#kpop♬ original sound - The News Movement
Mnogi su, na užas zapadnih vlada, komentarisali da su "zbog spota poželeli da žive u Severnoj Koreji" i molili Severnu Koreju da olakša turizam "zato što su se zbog pesme zainteresovali za njihovu kulturu, politiku i nasleđe".
I dok su se pojedini korisnici TikToka šalili kako "niko ne sme da promaši notu ili reč" i da "izvođači pevaju kao da im život zavisi od toga", drugi su pisali da im je "favorit na Evroviziji Demokratska Republika Koreja" i tražili da Kim Džong Un "krene na turneju" zato što će "plakati ako pesmu budu čuli uživo".
Posebno je, međutim, interesantno to što je "severnokorejska propaganda" postala viralni TikTok hit baš u trenutku u kom se u SAD vodi žestoka rasprava o zabrani te kineske društvene mreže.
Kada je numera "Prijateljski oče", počela da dobija na popularnosti krajem aprila, mnogi Amerikanci su apelovali da se deljenje zaustavi kako u SAD "ne bi odmah blokirali aplikaciju".
"Već misle da mi ovde samo širimo ideje o komunizmu i tome kako je Kina fantastična, a sada ste još počeli da se oduševljavate severnokorejskom propagandom", navodili su (samo delimično u šali) pojedini američki tiktokeri.
Kako je preneo Bi-Bi-Si, pojedini korisnici TikTok-a su rekli da slušaju pesmu u teretani ili dok rade domaći, dok se drugima sviđa "njen nostalgični stil", i da ih podseća na stariju špansku i francusku pop muziku.
Uz pesmu su, zatim, počele da izviru i pozitivne činjenice i vesti o Severnoj Koreji, a na popularnosti je dobio i zvanični kanal severnokorejske državne televizije KCTV u kome se često kritikuje način života na Zapadu i prikazuju pozitivni aspekti Severne Koreje.
KCTV na TikToku, kako navode, "raskrinkava američke i zapadne laži", promoviše severnokorejsku kulturu i tehnologiju, prikazuje solitere, jahte, automobile, tržne centre i univerzitete u Pjongjangu, a na toj društvenoj mreži već ima više od milion lajkova.
@kctv.now We also sell Dior and Gucci! 😊🇰🇵#northkorea#travel#dprk#viral♬ Summer - Calvin Harris
"Fizički sam u Evropi, ali sam mentalno u Severnoj Koreji, kupujem grickalice i obilazim prelepe hramove, idem na plažu u Vonsanu i skijam u Samdžionu", navodi se u jednom od tiktokova KCTV-a.
Svi stanovi i obrazovanje u Severnoj Koreji su besplatni, nema poreza, nema reklama na televiziji, hrana je zdrava i porodice su srećne, poručuju u svojim postovima.
Severnokorejska televizija korisnicima TikToka takođe neretko prikazuje američke ratne zločine o kojima se ne govori u zapadnim medijima, ali i snimke na kojima se prikazuje "koliko su Amerikanci neobrazovani i koliko ništa ne znaju o svetu oko sebe".
Napominjemo da TikTok trenutno ne dozvoljava da se takvi video snimci podele sa čitaocima na portalima, ali da se svi oni mogu naći na profilu kctv.now.
Takozvanoj generaciji Z često se spočitava da je cinična, nezahvalna i nepoverljiva, da brzo menja poslove i stavove i da ne sluša autoritete. Zbog svega toga su takođe i nepredvidivi ― kao glasači i kao građani. Ukoliko im se nešto nameće ili zabranjuje, kao što smo videli poslednjih meseci, buniće se i blokirati univerzitete i ulice, ali i odlučiti da je prolećni i letnji svetski hit pesma o "posvećenom, srdačnom drugu i ocu Kim Džong Unu".