Svet

Reakcija Kine nakon uvođenja carina EU na električna vozila: Ispravite svoje loše poteze

Biće preduzete sve neophodne mere za odbranu legitimnih prava i interesa kineskih preduzeća, saopšteno je iz kineskog Ministarstva trgovine
Reakcija Kine nakon uvođenja carina EU na električna vozila: Ispravite svoje loše poteze© Tanjug/AP Photo/Andy Wong

Kina je izrazila snažno nezadovoljstvo i protivljenje planu Evropske unije da uvede privremene carine na uvoz kineskih električnih vozila (EV), saopštilo je kinesko Ministarstvo trgovine.

Oni napominju da je EU tim potezom ignorisala činjenice i pravila Svetske trgovinske organizacije (STO), politizujući ekonomska i trgovinska pitanja.

"Kina apeluje na EU da odmah ispravi svoje loše poteze, primeni važne konsenzuse postignute tokom nedavnog trilateralnog sastanka Kina–Francuska–EU i rešava ekonomske i trgovinske nesuglasice kroz dijalog", naveo je portparol Ministarstva trgovine.

On je rekao da će Kina preduzeti sve neophodne mere da odbrani legitimna prava i interese kineskih preduzeća.

Portparol kineskog ministarstva istakao je da je EU tim potezom ignorisala ponovljene oštre primedbe Kine, kao i apele vlada i industrije u državama članicama Unije, prenela je Sinhua.

"Nalazi evropske strane nemaju ni činjeničnu, niti pravnu osnovu. Evropska komisija je ignorisala činjenicu da prednosti kineske industrije EV potiču iz otvorenosti i konkurentnosti. Evropska komisija je takođe zanemarila pravila STO i propustila da prizna punu saradnju relevantnih kineskih preduzeća tokom istrage", ističe portparol.

Prema njegovim rečima, EK je, proizvoljno kreirajući i preuveličavajući kineska izdvajanja za subvencije, kao i zloupotrebljavajući "dostupne činjenice", presudila da je Kina ponudila subvencije na preterano visokim nivoima.

"Takva akcija je očigledan protekcionizam koji će stvoriti i eskalirati trgovinska trvenja", naveo je portparol, ocenjujući da taj potez ne samo da podriva legitimna prava i interese kineske industrije EV, već i narušava globalne automobilske industrijske i lance snabdevanja, uključujući i one u EU.

Portparol je ukazao da se na taj način narušavaju dogovori koje su postigli lideri Kine i zemalja EU o jačanju saradnje.

"To loše utiče na interese potrošača u EU i na kraju će podriti ukupan napredak zelene tranzicije EU i globalne saradnje u oblasti borbe protiv klimatskih promena", ukazuje portparol.

EK je obavestila u sredu kineske proizvođače EV o uvođenju dodatnih carina na njihove proizvode koje će stupiti na snagu početkom sledećeg meseca. Kako se navodi u saopštenju, na automobile firme Bi-Vaj-Di (BYD) će se ubuduće odnositi carina od 17,4 odsto, kompanija "Gili" će plaćati 20 odsto, a Es-Ej-Aj-Si (SAIC) 38,1 odsto.

Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 21 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 38,1 odsto.

Do sada su carine na uvoz kineskih električnih automobila iznosile 10 odsto.

image