Svet

Uzbunjivač iz "Boinga": Neispravni delovi možda korišćeni u proizvodnji aviona te kompanije

U dokumentu se takođe tvrdi da su, kada je "Boing" prošlog juna saznao za moguću inspekciju Savezne uprave za vazduhoplovstvo (FAA), mnogi delovi premešteni na drugu lokaciju kako bi bili "namerno sakriveni od Uprave"
Uzbunjivač iz "Boinga": Neispravni delovi možda korišćeni u proizvodnji aviona te kompanije© Tanjug/AP Photo/Elaine Thompson

Neki neispravni delovi aviona možda su korišćeni u procesu proizvodnje "Boingovih" komercijalnih letelica, navodi se u danas objavljenoj novoj pritužbi uzbunjivača iz te američke avio-kompanije.

Zaposleni u Boingu Sem Mohavk tvrdi da je, kada je "Boing" ponovo pokrenuo proizvodnju modela "737 maks", nakon dva smrtonosna sudara 2018. i 2019. godine, u izveštajima he došlo do "povećanja broja delova koji nisu ispunili standarde proizvođača od 300 odsto", preneo je Si-Bi-Es.

Ta mreža dodaje da, iako je trebalo da ti delovi modela "737 maks" budu uklonjeni iz proizvodnje i pažljivo praćeni, u izveštaju se navodi kako im se gubi svaki trag.

"Mohavk se plašio da se takvi delovi ugrađuju na modele 737 i da bi to moglo dovesti do katastrofalnog scenarija", navodi se u izveštaju.

U dokumentu se takođe tvrdi da su, kada je "Boing" prošlog juna saznao za moguću inspekciju Savezne uprave za vazduhoplovstvo (FAA), mnogi delovi premešteni na drugu lokaciju kako bi bili "namerno sakriveni od Uprave".

Izveštaj je objavljen u danu kada bi odlazeći izvršni direktor "Boinga" Dejv Kalhun trebalo da svedoči pred Senatom na Kapitol Hilu zbog zabrinutosti javnosti u vezi sa bezbednošću aviona te kompanije, nakon incidenta tokom jednog leta početkom januara.

Tada su nekorišćena vrata pala sa potpuno novog "Boingovog" aviona "737 maks" u vlasništvu avio-kompanije "Aljaska erlajns", nakon čega je ostala rupa na boku te letelice.

image