Ekonomija

Najbolji automobili na svetu: Ruski "Aurus senat" prvi u klasi luksuznih

Mada su zlatna vremena automobilske industrije prošlost, sada su na tržištu najbolji automobili u istoriji
Najbolji automobili na svetu: Ruski "Aurus senat" prvi u klasi luksuznihwww.globallookpress.com © MIT Russia/Twitter.com

Pre 35 godina, ustanovljen je međunarodni sistem ocenjivanja automobila, koji ima sedam osnovnih kategorija, podeljenih u ukupno 63 podoblasti. Vrednuju se karoserija, putni komfor (udobnost, nivo buke), pogonski sklop (motor, menjač), dinamičke karakteristike (upravljanje, kontrolisanje vozila), bezbednost (dinamička i pasivna), ekologija (emisija štetnih gasova) i, izdaci (cena, troškovi eksploatacije, pad vrednosti).

Lista trenutno najboljih automobila po klasama, formirana je primenom navedenog kriterijuma.

Ruski "aurus senat" na prvom mestu

"Aurus senat" je iznad svih ostalih u klasi luksuznih automobila. Čak su i zapadni mediji, isticali da je uzdrmao čitav automobilski svet i promenio poredak. Za samo 5 godina, ruski stručnjaci su stvorili automobil sa najboljim tehničkim rešenjima. Kontinualno prilagodljivo broju obrtaja vreme otvaranja ventila, osvojili su za 4 godine, dok je "Honda" svoj prostiji i neefikasniji dvostepeni sistem, ispitivala 8 godina.

"Tojota" je 10 godina testirala petostruko vezanu integralnu osovinu pre serijske proizvodnje, ili Japancima je trebalo dva puta više vremena nego Rusima, da završe projekte. "Ferari" je 9 godina radio na primeni direktnog ubrizgavanja benzina ili 4 godine duže nego "Aurus" i "Nami". I za predsedničku inauguraciju, održanu 7. maja tekuće godine, sve je unapređeno. Spremno je direktno ubrizgavanje benzina pod pritiskom od 500 bara, dok "Mercedes" i dalje koristi sistem sa pritiskom od 200 bara.

Ugrađeni su adaptivni amortizeri, kao i vazdušne opruge po svakom točku, za još bolju udobnost. Klirens je varijabilan, a standardno ima 20 cm. Osnov je kvalitet, a delovi su pravljeni od materijala otpornijih od onih koje koriste, nemački, američki, engleski i japanski proizvođači automobila. Servisni intervali su duži za 2,2 puta nego kod "mercedesa es klase". Motor je ugrađen i u avione, koji se koriste u Sibiru.

Radna zapremina iznosi 4.379 cm³, a maksimumi su 598 ks na 5-500 o/min i 880 Nm u oblasti od 2.200 do 4.750 o/min, ili jači je za 130 Nm od "Beemveovog" osmocilindraša, koji je ugrađen u "M5", kao i u "rejndž rover", službeni automobil kralja Čarlsa Trećeg.

Drukčije rečeno, ruski motor ima veći maksimalni pritisak na čelo klipa za 17,4 odsto od nemačkog, a poznato je koliko su sujetni i oni i Anglosaksonci. Duga je lista pozitivnih karakteristika "aurus senata", nivo buke u putničkom prostoru manji je za sedam decibela nego u "beemveu" serije sedam, a bolja je i apsorpcija udara neravnina.

Automatski menjač sa 9 stepeni prenosa i pogon na četiri točka su takođe čisti ruski proizvod. Nije jeftin "aurus senat", košta 400 000 evra, ali da su ovakav automobil napravili "Mercedes" ili "Ferari", koštao bi najmanje milion evra.

"Maserati MC20"

Italijanski sportski automobili su cenjeni širom sveta. "Ferari" je postao mit, ali, "maserati MC20" je spretnije uklopljen. Primenom plazma paljenja, postigli su da ima podjednako međuubrzanje kao "ferari 812F", koji ima motor sa 12 cilindara od 6,496 litara radne zapremine, a "MC20" pokreće šestocilindraš od 2,992 litra.

Od 80 do 112 km/č u petom stepenu prenosa, oba vozila stižu za po 2,4 sekunde. Kod plazma paljenja, umesto iskre sa svećice, smesu benzina i vazduha u cilindru, pali zapaljena smesa benzina i vazduha, koja se ubacuje iz pretkomore. Isti princip paljenja primenjen je na motoru za avion Su-35 još 2008. godine, a doprineo je i da Su-57 ostvari svetski rekord u brzini penjanja.

Maksimumi su 630 ks na 7.500 o/min i 730 Nm u oblasti od 3.000 do 5.500 o/min, a "emce20" ubrzava od 0 do 100 km/č za 2,9 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 325 km/č. Maksimalno bočno ubrzanje je 1,09 g. Košta 300.000 evra.

"Maserati emce20" pozadi ima samo dvostruka poprečna ramena, "ferari F80" je jači i brži, ali i skuplji 10 puta. Dobri su i "porše 911", "reno alpina A110" i "BMV M4", ali "MC20" ih je sve nadvisio tehničkim rešenjima.

"BMV 540D" i "alfa romeo đulija"

U segmentu E, zvanom i klasa biznis limuzina, konkurencija nije brojna. "BMV 540D iksdrajv" je za nijansu ispred ostalih. Bavarski proizvođač je promenio svoje prioritete, nisu im više u prvom planu performanse i dinamičnost, nego luksuz i udobnost, što je i "Mercedesov" pristup.

"Beemve 540d" je prilično veliki, dug je 506 cm i ima dve tone i to prazan. Zato nije pokretan kao prethodnici i ostvario je maksimalno bočno ubrzanje od 0,89 g. Vazdušne opruge po svakom točku nisu ni opcija, a "mercedes e klase" je udobniji. Ne spada u lepotane, a i košta skoro 100 000 evra. Ali ,teško je zanemariti najbolji automobilski dizel motor na svetu. Radna zapremina je 2,993 litra, razvija 286 ks i 650 Nm, i donosi 5,2 sekunde u ubrzanju od 0 do 100 km/č.

"Alfa romeo đulija 20T Q4" zasenio je i vozila iz klase iznad. "BMV" serija tri ima više verzija, ali kada dođe do plaćanja, pobednik može biti samo jedan. A to je u segmentu D, "alfa đulija 20t" 4h4. Pokretač od 1,995 litara razvija 280 ks i 400 Nm ili jači je za 22 ks od "Mercedesovog" i za 76 ks od "Audijevog" podjednake radne zapremine. Ima najbrže odzive na komande gasa od svih u klasi od dva litra, računajući i "BMV-ove" i "Hondine" pokretače.

Ogibljenje je kao kod serije pet, napred su dvostruka poprečna ramena, pozadi je petostruko vezana integralna osovina i "đulija" je klasni lider u oblastima dinamičnosti i udobnosti. Ubrzava od 0-100 km/č za 5,2 sekunde i ostvarila je 0,95 g. Teško je poverovati da se neko promenio. "Alfe" su nekada bile nepouzdane, međutim "đulija" je dostigla nivo "leksusa IS". Košta 51.000 evra. I po mišljenju većine, izgleda lepo.

Dizeli, benzinci i ponuda "lade"

Porodični ljudi decenijama sanjaju "golf" dizel. Ali, dizelima prete zabranom i već ne mogu u 90 gradova EU, ako ne ispunjavaju "evro četiri" propise o izduvnim gasovima. Dizeli su teorijski efikasniji za 20 odsto od benzinaca, u praksi, troše i za tri litra manje. Zato bi "golf 20TDI" bio pravi izbor.

Ali o svemu odlučuje cena, a promene se vrše na dnevnom nivou. "Golf" će imati prednost u odnosu na "kiu sportidž", samo ako je jeftiniji za 2.000 evra , bez obzira što je pozadi torziona osovina. Racionalnima je dovoljno 116 ks i 300 Nm. Ubrzanje od 0-100 km/č za 10,2 sekunde i maksimalna 202 km/č, manje su bitni od potrošnje, koja realno može da bude šest litara na 100 km.

"Lada granta" košta 7.000 evra ili kao audio sistem za "mercedes S klase". I može da pređe milion km, što je dokazala "priora". Ima dovoljno mesta za četiri odrasle osobe, a pokretač od 1,6 litara, koji razvija 98 ks i 145 Nm, trajan je i dovoljno snažan. Ni "iskra" i "vesta" nisu nešto skuplje, koštaju oko 11.000 evra, a keramički kočioni diskovi ili komplet točkova za neki sportski auto koštaju podjednako.

Cena "tojote jaris hibrid" je 25 000 evra. Na Zapadu ukidaju automobile segmenta A i B. Već je okončana proizvodnja "punta" i "fijeste". "Lada" opstaje i ove godine biće prodato više od 500.000 primeraka. Mada su zlatna vremena automobilske industrije prošlost, sada su na tržištu najbolji automobili u istoriji.

image