Svet

Luksuzni automobili na dar: "Aurus senat" kao simbol novog doba

Nije neuobičajeno da državnici i suvereni dobijaju na poklon skupocene automobile kao znak ličnog uvažavanja. Simboli jednog vremena bili su "mercedes 600" i "rols-rojs fantom", a u predstojećem periodu mogao bi to da bude "aurus senat"
Luksuzni automobili na dar: "Aurus senat" kao simbol novog dobawww.globallookpress.com © © Komsomolskaya Pravda

Svi svetski mediji nedavno su preneli vest da je predsednik Rusije Vladimir Putin poklonio luksuzni automobil "aurus senat" predsedniku Severne Koreje Kim Džong Unu. Prethodno je, još početkom maja 2022. godine, kao prvi strani državnik, predsednik Turkmenistana Serdar Berdimuhamedov nabavio za lične potrebe belu, produženu verziju "aurus senata", dugu 6,62 metara. Kasnije je isto učinilo više lidera bivših republika SSSR-a.

Nedaleko od Brisela, viđen je i beli "aurus senat" standardne dužine sa belgijskim registarskim tablicama. Posle predstavljanja u Ženevi 2019. godine, planirana je prodaja u Evropskoj uniji, ali do toga nije došlo, jer Zapad zalaganje za otvoreno tržište koristi isključivo u propagandne svrhe. Kada se pojavi ozbiljan protivnik, pozivaju se na zaštitu nacionalnih interesa.

"Aurus senat" je luksuzan automobil i u istoj kategotriji je još samo "rols-rojs fantom". Ali, za razliku od ruske limuzine koja ima svaki deo posebno projektovan, engleska je nastala na osnovama "be-em-vea 760 eli" i imaju isti motor, ogibljenje, menjač, brizgaljke i pumpe za gorivo. Ukupno, 70 odsto delova su zajednički. Sami kažu, ne samo da engleska kraljevska porodica potiče iz Nemačke, nego i "Rols-Rojs".

Bitna razlika između "aurus senata", ili "rols-rojsa fantom",  u odnosu na  "mercedes" es klase i "be-em-ve" serije 7 je dodatna zvučna izolacija, koja je smanjila nivo zvuka u putničkom prostoru za 7 do 9 decibela ili, zvučni pritisak je manji za dva puta, a to je presudno na dužim putovanjima, zbog zamora putnika. Praktično su izolovani od sveta, a ogibljenje mnimizira negativni uticaj  nesavršenosti puta.

Možda je slučajnost, a možda je i rat simbolima, "aurus senat" i "rols-rojs fantom" imaju po 22 vertikalne šipke u rešetki hladnjaka, koja podseća na Partenon, a podjednako je i rastojanje između središta cilindara od 98 milimetara. Englezi smatraju da su naslednici antičke Grčke, a figura ekstazi koja se nalazi na vrhu rešetke hladnjaka svih vozila "Rols-Rojsa", podseća na Niku sa Samotrake, skulpturu, uzetu i kao stilizovani simbol i ime proizvođača sportske opreme "Najki". I danas postoji spor između Grčke i Engleske oko brojnih antičkih predmeta, koji su odneti na ostrvo.

Anglosaksonci su skoro čitavo stoleće arapskim liderima poklanjali, ali i prodavali modele "Rols-Rojsa". I baš bi u toj regiji, moglo da dođe do otvorene tržišne borbe.

"Aurus senat" ima očigledne prednosti. Ruski motor ima 8 cilindara i radnu zapreminu od 4,379 litara, a razvija 598 ks na 5500 o/min i 880 nm u oblasti od 2200 do 4750 o/min. "Be-em-veov" pokretač sa 12 cilindara  ugrađen u "rols-rojsa fantom", ima radnu zapreminu od 6,749 litara i razvija 571 ks na 5000 o/min i 900 nm na 1700 o/min.

Ruski motor iako ima manju radnu  zapreminu za 2,37 litara, jači je za 27 ks. Kao jedan od pokazatelja vrednosti motora je i pritisak na čelo klipa koji nastaje u procesu sagorevanja i "Aurusov" motor je u toj oblasti bolji za 50 odsto od "Be-em-veovog" dvanaestocilindraša. Rusi su ostvarili 25,25 bara, Nemci i Englezi 16,75 bara. Još je ubedljivija pouzdanost, "Be-em-ve" i "Mercedes" garantuju da njihovi motori bez generalnog servisa mogu  da izdrže 300 000 km, "Aurus" je objavio da do zamene delova pokretač može da pređe 650 000 km. 

Postoje dve karoserijske varijante "aurus senat", osnovna je duga 5,63 m, široka 2,02 m, visoka 1,685  m i ima međuosovisno rastojanje od 3.3 m. Produžena verzija je duža za metar, duga je 6,63 m, ima meuđosovinsko rastojanje od 4,3 m i tri reda sedišta. Prednost "aurusa" je i pogon na četiri točka, dok "fantom" ima zadnji pogon. Rusi su sami napravili i automatski menjač sa devet stepeni prenosa.

Prema fabričkim podacima, senat ubrzava od 0-100 km/č za 4,7 sekundi, šest desetinki brže od fantoma i ima maksimalnu brzinu od 250 km/č. Međuubrzanja su još upečatljivija, od 80 do 120 km/č u petom stepenu prenosa stiže za tri sekunde.  Uzrok bržih odziva na komande gasa je i direktno ubrizgavanje pod pritiskom od 250 bara, dok motor "rols-rojsa fantom" ima ubrizgavanje pod pritiskom od 200 bara.

"Mercedesov" motor sa 12 cilindara, koji je ugrađen u model "majbah" ima ubrizgavanje u usisnu granu pod pritiskom od samo 6 bara i ostao je u prošlom milenijumu. Zbog razlike u pritisku ubrizgavanja goriva od 244 bara, "Aurusov" motor je teorijski efikasniji za 15 odsto od "Mercedesovog".

Raskoš privlači najveći broj ljudi, a upotrebljeni materijali i elektronski i sistemi su na najvišem nivou. Kožu istog kvaliteta koristi još samo "Ferari".

Nije neuobičajeno da državnici i suvereni dobijaju na poklon skupocene automobile, kao znak ličnog uvažavanja. Leonid Brežnjev je 1973. godine  dobio na poklon od  nemačkog kancelara Vilija Branta "mercedes 450 eselce", a od italijanske vlade "maserati kvatroporte". Nikson je delio kadilake kao i Elvis Presli. Simboli jednog vremena bili su "mercedes 600" i "rols-rojs fantom", a u predstojećem periodu mogao bi to da bude "aurus senat".

image