Kolaps prodaje automobila u EU
Tržište putničkih automobila u Evropskoj uniji smanjilo se prošle godine za 4,6 odsto na samo 9,3 miliona jedinica, što je najniži nivo u regionu od 1993. godine, objavilo je ove nedelje Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
Prema izveštaju, do pada je uglavnom došlo zbog uticaja nestašice komponenti u prvoj polovini godine. Tržište se, međutim, poboljšalo od avgusta do decembra, sa povećanjem broja novih registracija automobila za 12,8 odsto u poslednjem mesecu godine.
Sve u svemu, u 2022. samo Nemačka je uspela da ostvari rast (+1,1 odsto) među četiri najveća tržišta EU. Tome je pomogao i snažan rezultat u decembru, saopštila je ACEA. Sva ostala tri tržišta su bila lošija nego 2021. godine, pri čemu je Italija zabeležila najveći pad (-9,7 odsto), a zatim Francuska (-7,8 odsto) i Španija (-5,4 odsto).
Podaci su pokazali da je broj vozila registrovanih u zemljama EU (bez Malte, za koju statistika nije dostupna) porastao na više od 896.000 jedinica prošlog meseca sa preko 795.000 godinu dana ranije.
Prodaja automobila "Folksvagen" grupe u Evropskoj uniji smanjena je za 5,2 odsto prošle godine, saopštila je ACEA. Proizvođač automobila "Stelantis" zabeležio je pad prodaje za 14,1 odsto, dok je prodaja "Renoa" pala za 4,3, a prodaja Be-Em-Vea (BMV) za 5,1 odsto. Prodaja "Mercedes-Benca" je bila praktično na istom nivou kao 2021. godine, sa 549.023 jedinica.
U međuvremenu, južnokorejski "Hjundai" povećao je prodaju svojih vozila u EU za 2,6 odsto, japanske kompanije "Tojota" i "Honda" za 7,7 odsto, odnosno 4,4 odsto. Prodaja američkog proizvođača automobila "Ford" smanjena je za 2,3 odsto.