Radovi na Dunavskom koridoru: Do kraja 2025. do Golupca ćemo stizati za sat i 25 minuta
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas obilazeći radove na izgradnji Dunavskog koridora, to jest brze saobraćajnice od petlje Požarevac do Velikog Gradišta i Golupca da su ovi radovi pitanje izgradnje zemlje, ali i povratka ljudi.
"Do kraja 2025. godine bi trebalo biti gotovo. Stizaćemo od Beograda do Gradišta za sat i deset, Beograda do Golubca za sat i dvadeset minuta. Do sada smo uplatili 130 miliona evra i finansiramo i ekproprijaciju, ima problema u Ćirikovcu, a sve drugo skoro da nema", kaže Vučić.
On je istakao da će i cela zemlja izgledati drugačije, kao i da ceo istok dobija na vrednosti.
"Ovo radimo i gradimo, jer dobar deo ljudi želi da se vrati iz inostranstva, a put je uslov za tako nešto", rekao je predsednik Srbije.
Na prvoj deonici brze saobraćajnice uveliko se izvode radovi i na izgradnji novog mosta preko Velike Morave.
"Srbija je veliko gradilište, hoćemo li izdržati u ovakvim uslovima rata u svetu, to ćemo da vidimo", rekao je Vučić.
Most se nalazi na osmom kilometru prve deonice, a radove zajedno sa Vučićem obilaze i ministar građevinarstva, saobraćaja i infastrukture Goran Vesić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, kao i predstavnici lokalnih samouprava.
Dunavski koridor dužine od 68 kilometara imaće po dve trake u oba smera, širine 3,5 metara.
Ugovor za izgradnju brze saobraćajnice od Požarevca do Golupca, vredan 337 miliona evra potpisan je u avgustu 2021. godine sa kineskom kompanijom "Šandong Haj-Spid Group". Prilikom potpisivanja ugovora je najavljeno da je rok za završetak radova novembar 2024. godine.
Prethodni ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je u oktobru 2022. godine najavio spajanje Požarevca sa Koridorom 10, što predstavlja prvu deonicu Dunavskog koridora, do kraja 2023. godine.
Projekat brze saobraćajnice od petlje Požarevac na auto-putu Beograd-Niš obilaznicom oko Požarevca preko Velikog Gradišta i Golupca proglašen je projektom od posebnog značaja za Republiku Srbiju.
U nastavku Đerdapski koridor sa dva kraka
Inače, gotov je i plan za Đerdapski koridor koji predstavlja nastavak Dunavskog koridora. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture stavilo je u martu na rani javni uvid prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora brzih saobraćajnica Golubac – Donji Milanovac – Brza Palanka i Kladovo–Negotin.
Obuhvatiće teritorije opština Golubac, Majdanpek, Kladovo i Negotin, a protezaće se od planirane veze sa Dunavskim koridorom kod Golupca, ka istoku kroz Đerdapsku klisuru do Donjeg Milanovca, gde izlazi iz klisure i pruža se do Brze Palanke, odakle ide u dva kraka put Kladova i Negotina.
"Dužina brze saobraćajnice od Golupca do Brze Palanke biće oko 89,32 kilometara, do Kladova i Negotina 54,22 kilometara, a ukupna dužina koridora iznosiće 143,54 kilometara", navodi se u planu koji je objavilo Ministarstvo građevinarstva.