Ekonomija

Prodat "Jetel" u Srbiji: Poznat novi vlasnik mobilne mreže

PPF grupa (PPF) i kompanija "Emirejts telekomjunikejšn grup" (e&), koja je novi vlasnik mreže imaju za cilj da održe trenutni nivo rejtinga kompanije nakon zatvaranja transakcije
Prodat "Jetel" u Srbiji: Poznat novi vlasnik mobilne mreže© Foto: Antonio Ahel/ATAImages

Češka PPF grupa (PPF) i kompanija Emirejts telekomjunikejšn grup (e&) iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, potpisale su sporazum prema kojem će e& steći udeo od 50 odsto plus jednu akciju u imovini PPF telekom grupe u Bugarskoj, Mađarskoj i Srbiji, u kojima posluje pod brendom Jetel (Yettel), kao i Slovačkoj u kojoj posluje pod brendom O2. Informacija o ovom partnerstvu objavljena je na sajtu PPF grupe, prenosi "Mondo".

Strane u transakciji su se dogovorile da će ona iznositi 2,15 milijardi evra unapred za kupovinu 50 odsto udela, plus jednu akciju u PPF telekomu i dodatne isplate zarade do 350 miliona evra u roku od tri godine nakon zatvaranja, ako kompanija premaši određene finansijske ciljeve.

Kako je navedeno, partneri će zadržati sadašnjeg generalnog direktora Baleša Šarmu, i obezbediti kontinuitet operacija, oslanjajući se na široku stručnost timova kompanije na svojim tržištima.

Postojeća sredstva u Češkoj, uključujući češkog operatera O2 i provajdera telekomunikacione infrastrukture CETIN biće preneta van grupe i neće biti deo transakcije.

Emirejts telekomjunikejšn grup (e&) i PPF imaju za cilj da održe trenutni nivo rejtinga kompanije nakon zatvaranja transakcije. PPF ima za cilj da održi trenutni nivo rejtinga CETIN grupe, uz potvrdu ciljane konačne strukture kapitala. Izvršni direktor PPF-a Jirži Šmejc izjavio je, komentarišući ugovor o partnerstvu, da ovo predstavlja najznačajniji posao ikada.

"Kupovina od 2,5 milijarde evra, uključujući ugovorne isplate zarade, predstavlja jedan od najvećih poslova ikada za nas. Ponosan sam kako smo uspeli da povećamo vrednost", rekao je Šmejc.

Jirži Šmejc je takođe istakao da su telekomunikacijska imovina PPF-a u Češkoj isključena iz transakcije. Prema njegovim rečima, to nije samo zbog specifičnog položaja domaćeg tržišta, već i zbog planova kompanije da stvori sinergiju između kompanija koje posluju u Češkoj.

Kompanije imaju za cilj da ostvare značajne sinergije u različitim oblastima, uključujući efikasnost nabavke, veleprodajne i roming aranžmane.

Partnerstvo omogućava PPF telekomu da iskoristi ekspertizu Emirejts telekomjunikejšn grupe na drugim tržištima za uvođenje vrhunskih digitalnih usluga, poboljšanje ponude i iskustva kupaca, a istovremeno otvara mogućnosti za učenje i razvoj karijere na različitim kontinentima za zaposlene.

Očekuje se da će transakcija biti zatvorena tokom ili pre prvog kvartala 2024. godine, pošto podleže regulatornim odobrenjima, završetku korporativne reorganizacije, formiranju optimalne i efikasne strukture kapitala, određenim administrativnim procedurama i drugim uobičajenim uslovima pre okončanja preuzimanja transakcije.

Osim toga, transakcija će verovatno biti predmet revizije Uredbe EU o stranim subvencijama.

image