Ekonomija

Mađarski sistem naplate putarine i u Srbiji

Ministar saobraćaja Goran Vesić je rekao da će se sistem naplate putarine primenjivati na frekventnim saobraćajnicama prvog B i drugog B reda i da se odnosi samo na kamione težine preko 7,5 tona
Mađarski sistem naplate putarine i u SrbijiGetty © Ralph Orlowski

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić potpisao je danas u Palati Srbija Sporazum o saradnji u oblasti elektronske naplate putarine sa ministrom građevinarstva i saobraćaja Mađarske Lazarom Janošem. Vesić je rekao da je ovaj sporazum dokaz koliko dve zemlje blisko sarađuju.

"Naši mađarski prijatelji imaju sistem naplate putarine i zaštite lokalnih puteva već duže vremena. Danas smo ovim sporazumom dogovorili da taj sistem počne da radi i u Srbiji", rekao je Vesić.

On je istakao da će se sistem naplate putarine primenjivati na frekventnim saobraćajnicama prvog B i drugog B reda koje nisu auto-putevi i da se odnosi samo na kamione težine preko 7,5 tona.

Kao što je RT Balkan već pisao, u želji da teretnjake preusmere sa magistralnih saobraćajnica na auto-puteve, iz Ministarstva saobraćaja pripremaju novi sistem naplate putarine i na putevima nižeg reda. 

Vozači koji robu prevoze između Beograda i Čačka, moraju da izdvoje 2.910 dinara ako idu auto-putem, pa mnogi i dalje jure Ibarskom magistralom, kako bi izbegli taj trošak. Nadležni očekuju da će, kada naplata počne, vozači ipak birati vožnju auto-putem.

U JP "Putevi Srbije" za RT Balkan kažu da je predviđeno parcijalno uvođenje sistema naplate putarine na putevima nižeg reda, gradskim obilaznicama i brzim saobraćajnicama, a da su do sada rađene analize koje su obuhvatile oko 3.200 kilometara puteva na kojima je u bliskoj budućnosti potrebno uvesti naplatu putarine za vozila četvrte kategorije.

"Na taj način ćemo omogućiti da se zaštite lokalni putevi pošto je većina njih pod pritiskom. Osim same naplate imaćemo i merenje osovinskog opterećenja u asfaltu što znači da ćemo moći da zaštitimo naše puteve", rekao je ministar.

Kako je istakao, većina kamiondžija koji koriste lokalne puteve, preopterećuje svoje kamione i na taj način dodatno uništavaju puteve. On je naglasio da ne postoji ni jedna evropska zemlja sa kojom Srbija ima bolju saradnju nego sa Mađarskom.

"U narednih četiri do pet godina neće biti ni jedne zemlje u susedstvu sa kojim će Srbija biti bolje saobraćajno povezana od Mađarske. To je dokaz naše saradnje", rekao je Vesić.

Kao republika, rekao je Vesić, očekujemo da od ovog sistema u prvog godini zaradimo oko 100 miliona evra, koji će biti uloženi u lokalne puteve.

Mađarski ministar je rekao da će predati Srbiji projekat razvoja na osnovu kojeg će moći da izgradi sopstveni sistem naplate putarine.

"To će doneti prihode koje će Srbiji moći da uloži u održavanje puteva nižeg reda", naglasio je mađarski ministar.

Kako je istakao, Mađarska na Srbiju gleda kao na strateškog saveznika.

"Glavni cilj naše saradnje je da Mađarska bude izlaz ka zapadu. Zato je neophodno da na srpsko-mađarskoj granici bude jeftiniji, efektniji i brži prolazak", rekao je Janoš.

On je istakao da preko graničnog prelaza Horgoš prelazi velika količina robe.

"Potrebna je obostrana saradnja. Odlučili smo da je na granici između Srbije i Mađarske potrebno izgraditi nove granične prelaze", rekao je mađarski ministar.

Kako je istakao, Mađarska će izgraditi novi most na Dunavu kod Mohača i rekonstruisaće tri granična prelaza sa Srbijom. Dodao je da se nada da će i nakon izbora biti nastavljena saradnja dve vlade.

Vesić je podsetio da uskoro biti puštena i brza pruga od Beograda do Budimpešte koja će se nastaviti do Skoplja i Sofije, a kasnije do Istanbula i Soluna, kao i da će tokom ovog meseca biti puštena u rad pruga od Subotice do Segedina.

"Bićemo povezani i sa brzom saobraćajnicom koja počinje od Bačkog brega. Imaćemo tri ravnopravna granična prelaza", rekao je ministar.

image