"Blumberg": Evropa i dalje zavisi od ruskog dizela, uvoze uprkos sankcijama
Evropa se i dalje oslanja na Rusiju kao izvor dizel goriva, iako će evropske sankcije protiv Rusije stupiti na snagu za nešto manje od 10 nedelja i gotovo u potpunosti blokirati trgovinu. Evropu tek čeka posao da pronađe nove zalihe.
U prva 24 dana novembra, Evropska unija i Velika Britanija uvezle su iz Rusije skoro polovinu svojih zaliha dizel goriva, pokazuju podaci konsultantske kompanije "Vorteks".
Zavisnost od uvoza ruskih energenata povećana je tokom oktobra, kada je ukupan evropski uvoz porastao kako bi se izborili sa štrajkovima koji su uticali na francuske kapacitete za preradu nafte.
Prema podacima "Vorteksa", Evropska unija i Ujedinjeno Kraljevstvo su, između 1. i 24. novembra, uvozili u proseku 1,34 miliona barela dizel goriva dnevno.
To je značajan pad u odnosu na oktobar, ali je i dalje više od proseka zabeleženog u prvih 10 meseci ove godine, navodi "Blumberg".
Evropske sankcije stupaju na snagu 5. februara i njima će biti prekinuta prekomorska isporuka dizela i drugih naftnih proizvoda iz Rusije.
Ruska Federacija i dalje je jedan od najvećih dobavljača energenata za EU, što znači da će se kupci suočiti sa velikom krizom ukoliko blok ne bude u mogućnosti da nadomesti nedostatak energenata iz drugih izvora.
EU i Velika Britanija uvozile su oko 600.000 barela dizel goriva iz Rusije dnevno, u periodu od 1. do 24. novembra, što čini 45 odsto ukupnih isporuka. U oktobru, je to iznosilo 34 odsto ukupnih isporuka, a prosek za prvih 10 meseci godine bio je 51 odsto.
Kada je reč o naftnim derivatima, ukupne isporuke iz Rusije ovog meseca su na putu da dostignu najviši nivo od početka februara, navodi "Blumberg".
Dok se Evropa nalazi pod pritiskom da pronađe alternativne izvore iz kojih će dopuniti svoje rezerve, Rusija mora da pronađe nove kupce, s obzirom da je u septembru više od polovine isporuka otišlo u EU, gde su najveći uvoznici Nemačka, Francuska i Poljska.
Van EU, glavni kupci ruskih energenata su Turska, Maroko i Tunis.