Aranđelović: Nagrada za Najbolji bioskopski program Evrope je kruna za DKC
Urednik filmskog programa Dvorane Kulturnog centra (DKC) Beograda Ivan Aranđelović bio je gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor i govorio je o nagradi za Najbolji bioskopski program Evrope koju im je nedavno dodelila Evropska mreža bioskopa.
Aranđelović je rekao da je DKC članica Evropske mreže bioskopa u kojoj su dvorane koje prikazuju uglavnom evropske filmove, uz pravo na puštanje i američkih ostvarenja, ali ne holivudskih i velikih studija.
Prema njegovim rečima, DKC prikazuje i američke nezavisne filmove, ali je fokus na evropskom i domaćem filmu, a kad su iz mreže analizirali njihov program u prethodnih 12 meseci shvatili su da tu ima najviše evropskih filmova.
"Deset od osam ima veze s Evropom. Ostala dva filma su srpski igrani autorski ili dokumentarni, na što obraćamo pažnju u poslednje vreme, ili američki nezavisni film", naglasio je Aranđelović.
DKC se uvek vode time šta bi publika želela da gleda, a Aranđelović je dodao da se program se zasniva i na dobrom odnosu sa gledaocima, koji često imaju priliku i na dijalog sa autorima posle prikazivanja filma.
Aranđelović je naglasio da se uvek trude da biraju "filmove koji postavljaju pitanja, a osnovno je da bude dobra priča".
Svojevremeno u DKC-u prikazivan norveški film "Najgora osoba na svetu", koji je tokom mesec dan imao sve više gledalaca, dok je japanski "Drajv maj kar" ovde imao odličnu ocenu publike, a posle je dobio Oskara, istakao je Aranđelović.
Podsetivši da je svoj filmski ukus formirao studirajući filmsku i televizijsku produkciju na Fakultetu dramskih umetnosti, Aranđelović je dodao da je filmsku kritiku učio od Nebojše Popovića (1958-2015), koji je godinama bio urednik filmskog programa DKC.
"Popović je zacrtao put DKC-a, da bude fokusiran na Evropu i nacionalne kinematografije, finsku, špansku, austrijsku i druge, i naravno srpsku. Popović je neko od koga sam zaista učio posao u novinarstvu i kritici", rekao je Aranđelović.
Popovićev posao u DKC-u su nastavili Stefan Arsenijević, Bojan Vuletić, Melina Pota Koljević i Maja Uzelac, a onda je Aranđelović pozvan za urednika tokom sezone 2022/23. godine i ističe da je "kruna ova nagrada".
"Najbolji bioskop u Evropi znači veliku odgovornost, da u narednih godinu, dve treba da budete bolji. Bilo bi super da neke naredne kolege vrate nagradu u DKC", rekao je Aranđelović.
Prema njegovim rečima, DKC će uvek biti posvećen srpskom, evropskom, a pre svega kvalitetnom filmu.