Magazin

Instagram "oživeo" opciju koju je imala popularna platforma 2000-ih: Na nalog se može dodati i pesma

Društvena mreža Instagram je u poslednjih nedelju dana u žiži interesovanja, a sve zbog dva noviteta koje je uvela. Mišljenja su vrlo podeljena: jedni smatraju da je kopiranje TikToka, a sada i Majspejsa jako loša taktika koja ne vodi ničemu, dok drugi u ovome vide samo prednost, jer aplikacija nudi sve više zanimljivih opcija.
Instagram "oživeo" opciju koju je imala popularna platforma 2000-ih: Na nalog se može dodati i pesma© Canva / Snappy Cactus

Samo nekoliko dana nakon što su korisnici "optužili" Instagram da je iskopirao TikTok uvođenjem mogućnosti da se u jednu objavu dodaje čak 20 fotografija, ova popularna društvena mreža lansirala je još jedan novitet, koji je naišao na gotovo istu reakciju. Ovoga puta, milenijalci i drugi stariji korisnici platforme uvideli su sličnost sa nekada veoma populanim Majspejsom.

Korisnici Instagrama će sada moći da dodaju na svoj nalog i pesmu

Pesma će se dodavati u deo naloga koji je predviđen za biografiju putem opcije uređivanja profila, a izbor numere korisnici će vršiti iz licencirane Instagram biblioteke pesama. Dužina trajanja će (makar sada, na samom početku) biti ograničena na svega 30 sekundi, a oni koji uđu na profil će na nju morati da kliknu kako bi je reprodukovali.

Odabrana numera nalaziće se na profilu neograničeni vremenski period, dokle god je korisnik sam ne ukloni ili ne zameni nekom drugom, dražom. Ovaj funkcional Instagram je lansirao u saradnji sa pop-zvezdom Sabrinom Karpenter, čija je pesma "Espreso" apsolutni hit ovoga leta, preneo je portal The Verge.

Ovo, inače, nije jedina nova funkcija koju je Instagram lansirao: korišćenjem reči poput "Sabrina" ili emotikon sa šoljicom kafe korisnicima će se aktivirati privremene beleške svetlo plave boje, kao i tema u odeljku za privatne poruke (DM) sa sličicama tragova karmina koje je dizajnirala popularna zvezda.

Nakon TikToka, Instagram iskopirao i Majspejs

Mlađe generacije se ne sećaju Majspejsa, ali milenijalci i oni stariji - itekako da. Upravo su oni novu funkciju Instagrama poistovetili sa opcijom koju je ova platforma nekada nudila korisnicima. Istina, na Majspejsu su melodija reprodukovala odmah po ulasku na nečiji nalog (a ne klikom na numeru, kako je to na Instagramu).

Ovakva taktika Marka Zakerberga (vlasnika Mete) već je viđena: pre samo nedelju dana Instagram je pokušao da parira TikToku tako što je uveo mogućnost dodavanja 20 fotografija u jednu objavu, što su mnogi ocenili kao veoma pogrešan korak. Hoće li ovaj novitet poboljšati situaciju ili definitivno "gurnuti" Instagram ka dnu - preostaje da vidimo.

image