Magazin

Gugl uvodi plave kvačice za verifikaciju sajtova sa proverenim informacijama

Funkcija verifikacije korisnicima interneta poznata je sa društvenih mreža - i Instagram i Iks i druge platforme koriste ovaj vid obeležavanja. Sada im se pridružuje i Gugl, koji će uz pomoć plavih kvačica isticati sajtove koji korisnicima pružaju relevantne i proverene informacije.
Gugl uvodi plave kvačice za verifikaciju sajtova sa proverenim informacijamaGetty © NurPhoto / Contributor

Kompanija Gugl trenutno je u fazi testiranja novog funkcionala, za koji se veruje da će korisnicima pretraživača biti od velike koristi. Kako prenosi portal The Verge, plave kvačice će korisnicima davati neki vid garancije da su podaci na njemu relevantni i istiniti i da se iza sajta ne krije neka prevara.

Implementacija verifikacione kvačice već počela

Do sada su ovi verifikacioni simboli primećeni pored linkova ka oficijalnim veb-stranicama velikih kompanija, poput Majkrosofta, Mete, Epik Gejma, Epla, Amazona i Ha-Pe-a. Kada korisnik pređe kursorom miša preko plave kvačice, na ekranu se pojavljuje pop-ap poruka ”Ova ikonica je prikazana jer Guglovi signali sugerišu da je ovaj biznis ono za šta se predstavlja”. 

Predstavnici Gugla potvrdili su testiranje ovog funkcionala i portalu Mashable: ”Redovno eksperimentišemo sa novim opcijama kako bismo pomogli korisnicima, a posebno onima koji vrše kupovinu preko interneta, da identifikuju biznise od poverenja, a trenutno smo u fazi testiranja prikazivanja verifikacionih kvačica na pojedinim sajtovima”.

Šta se krije iza Guglove odluke da uvede verifikaciju sajtova

Još uvek nije poznato šta je tačno navelo Gugl na ideju o verifikaciji sajtova, ali su pojedini stručnjaci ovo povezali sa sve većom ekspanzijom potrala na kojima je prikazak sadržaj koji generiše veštačka inteligencija, a koji nije uvek istinit. ”Šta god da je bio okidač, ovakva promena je dobrodošla, naročito među korisnicima koji su frustrirani sve gorom Gulg pretragom”, preneo je Mashable.

Krajem septembra Gugl je implementirao još jednu novinu, i to na svojim mapama: kompanija je odlučila da uklanja lažne ocene korisnika i obeležava objekte koji nesavesno posluju. Ova odluka je proistekla iz politike kompanije, koja je vrlo striktna po tom pitanju - recenzije treba da oslikavaju iskren doživljaj korisnika po pitanju nekog mesta ili biznisa. Bilo kakve malverzacije u ocenjivanju biće vrlo strogo kontrolisane i sankcionisane. 

image