Džef Bezos: Idealan sastanak je haotičan, sa raspravama, i traje duže nego što je planirano
Možda pretpostavljate da bi Džef Bezos na poslovnom sastanku prvi progovorio, ali to zapravo nije istina - štaviše, on će biti poslednji koji će deliti svoje mišljenje, jer veruje da ova strategija pomaže u borbi protiv "grupnog razmišljanja", to jest sprečava da se stavovi i mišljenja šefa ne odraze previše na stavove svih ostalih u prostoriji.
To omogućava iskrenu raspravu, umesto da svi automatski slede ono što kaže pojedinac na vrhu hijerarhije, te oni koji su na najnižoj poziciji uvek govore prvi. Bezos se uključuje u raspravu tokom sastanaka u "veoma retkim slučajevima" i to samo kada je nepokolebljiv što se tiče određene ideje i predloga.
"Lično sam vrlo lako podložan uticaju… Ali u nekoliko procenata slučajeva, nikakva sila na svetu me ne može pokrenuti, jer sam toliko siguran u nešto", rekao je izvršni predsednik Amazona.
Bezos je opisao svoj idealan sastanak kao haotičan. Rekao je da želi da svaki sastanak bude toliko ispunjen raspravama i dijalogom da traje duže nego što je prvobitno planirano, što često remeti svakodnevni raspored. Ipak, on se trudi da svaki od njih bude kraći od sat vremena, kako koncentracija radnika ne bi opala.
"Na većini sastanaka koji su korisni mi razmenjujemo memorandume na šest strana, imamo pola sata za čitanje, a zatim vodimo raspravu", rekao je Bezos, dodajući da je "vrlo skeptičan" ako sastanak nije haotičan.
"Verovatno najpametnija stvar koju smo ikada uradili"
U govoru iz 2018. Bezos je rekao da je preoblikovanje pristupa sastancima "verovatno najpametnija stvar koju su ikada uradili u Amazonu", objašnjavjući da je prvo ukinuo digitalne prezencatije, zamenivši ih tišinom koja traje otprilike 30 minuta, da bi učesnici pročitali detaljne beleške koje se odnose na planirane teme za diskusiju. Zatim bi zaposleni izneli svoja razmišljanja pre Bezosa.
Period tišine stvara "kontekst za ono što će biti dobra diskusija" i omogućava da učesnici zaista pročitaju materijal, a iako ceni raznolike razgovore, on gleda na memorandum kao na način da spreči da svaki sastanak previše skrene sa teme, rekla je nedavno za "Volstrit džornal" njegova devojka Loren Sančez.
Šef Amazona je takođe podelio i tri elementa koja svako može koristiti za napredak. Prema njemu, onaj ko želi da postigne uspeh i pravilno rukovodi timom mora znati sledeće:
- Veliki lideri moraju da prepoznaju velike ideje.
- Moraju da osiguraju efikasnu realizaciju tih velikih ideja i da doprinose razvoju sledećih generacija lidera.
- Briga o idejama, procesima i ljudima oko sebe je dobar recept za postizanje ciljeva na nivou cele kompanije.
Efikasni lideri brinu o napretku projekata i svojih zaposlenih, a ne nužno o sopstvenom uspehu, smatra Bezos. "Ono što razlikuje najveće lidere našeg vremena je to što im uspeh vrlo retko predstavlja cilj. On je nusproizvod drugih ciljeva koje imaju. Što veće ciljeve postavite, što ste više usredsređeni na to da radite nešto što će koristiti drugima, veće su šanse da stvorite proizvod ili uslugu koje će i vama doneti uspeh," zaključio je.
Bezosov metod sastanka primenjuju i drugi tehnološki rukovodioci. Na primer, Džek Dorsi, bivši izvršni direktor Tvitera, voli da započne sastanke tako što sa učesnicima oko 10 minuta čita beleške sa dokumenta. Verovao je da ova praksa daje vremena svima da razmisle, da rade sa više lokacija istovremeno i brže dolaze do istine i kritičkog razmišljanja.