Magazin

Rimejkovi sve zastupljeniji - zašto se sve manje promovišu originalni filmovi i serije

Pravljenje nastavaka ili novih verzija popularnih filmova i serija je od skorije postao veliki trend u filmskoj industriji. Originalnih dela je sve manje i ''rimejkovi (remake)'' već izmišljenih priča se plasiraju više nego ikada. Kako je publika podeljena na one koji ih vole i one koji ih bojkotuju?
Rimejkovi sve zastupljeniji - zašto se sve manje promovišu originalni filmovi i serije© Pexels/cottonbro studio

Nije moguće nabrojati količinu nastavaka ili obrada poznatih filmova i serija napravljenih u proteklih nekoliko godina. Producentske kuće su shvatile da ovakav sadržaj donosi profite i sada se češće opredeljuju za snimanje novih verzija već postojećih priča ili karaktera, umesto kreiranja potpuno novih univerzuma.

Samo neki od novijih primera su: Avatar, Sreda, Barbi, Džoker, Seks i grad, Matilda, Vinks, na desetine klasičnih Diznijevih filmova i mnogi drugi.

Većina ovih filmova ili serija donosi veliki novac i najvažniji faktor koji utiče na (ne)uspeh ovakvih dela je nostalgija.

Nostalgija je neverovatno moćan marketinški alat koji se trenutno najviše koristi u modnoj i filmskoj industriji. Gledajući obrade filmova koji su bili popularni u detinjstvu mnogih generacija ima umirujuć psihološki efekat. Karakteri i priče koje je ceo svet voleo tokom odrastanja se ponovo vraćaju, kao stari prijatelji. Neki od ovakvih projekata dožive ogroman uspeh, poput ''Srede'' i drugog dela ''Avatara''.

Ipak, postoji veliki broj mana u ovakvom sadržaju, koji mnogi korisnici na društvenim mrežama redovno ističu.

Mnogi smatraju da se u ovakvim preradama često izgubi suština prvobitnog izvora ili likova. Na primer, često se plasiraju savremeni sleng, humor ili trenutno aktuelne teme u društvu i zabavnim medijima koje nekada ne odgovaraju srži prvobitnog dela.

Takođe, gubi se šarm prvobitnih projekata zarad plasiranja politički korektnih lekcija. Postoji mali broj rimejkova ili nastavaka koji su uspešno iskombinovali oba kriterijuma - pouka i originalnost.

Nije problem u korišćenju zabavnog sadržaja za slanje ovakvih poruka, ali se na ovaj način često izgubi kreativnost a likovi nemaju autentične osobine, zbog kojih su bili voljeni na početku.

Jedan od skorijih primera je ''Sreda''. Iako je serija bila ogroman hit na ''Netfliksu'' i uticala na modu i TikTok trendove, mnogi su se protivili nekim karakteristikama glavnog lika, smatrajući da originalna Sreda ne bi pripadala šablonu ponašanja koji je plasiran u seriji, a koji je stvoren kako bi bio ''lakši za prodaju''.

Neki fanovi odbijaju rimejkove i pre nego što se počnu emitovati - kao što je ''Velma''. Nakon što je emitovan trejler za ''odraslu verziju Skubi-Du'' univerzuma (u kome se čak ni ne pojavljuje ovaj popularni pas), reakcije na Tviteru su većinom negativne:

''Ovo nisu isti likovi koje svi volimo. Poenta je da se svi u Skubi-Du grupi međusobno vole i poštuju, bez obzira na njihove različitosti. Ovo je samo još jedna serija koja pokušava da predstavi 'odraslu' verziju srednjoškolaca iz pop kulture, koji su 'kul' zato što imaju seks i koriste drogu.''

Neki korisnici društvenih mreža povezuju konstantno prerađivanje istih projekata, tema i likova sa nepotizmom Holivuda. U prevodu - ako se uvek ponavljaju isti scenaristi, reditelji, glumci i njihova deca, ne postoji mnogo prostora za originalnost.

I dalje postoje kreativni ''biseri'' koji su se plasirali na mejnstrim scenu. Ipak, izazov je pronaći kvalitetnu i novu priču, koja je u isto vreme prikladana za savremeno doba. Lakše je pogledati peti nastavak predvidljivog i mega-popularnog blokbastera.

Jedina vrsta borbe protiv ''izumiranja'' umetnosti filma, koje brine mnoge kreative, je aktivno traženje odnosno biranje manje poznatih imena reditelja, glumaca, projekata i tražiti inspiraciju u alterativnijim radovima.

image