Kako da vam ne bude neprijatno u luksuznim radnjama
Mnogi ljudi se često osećaju nelagodno u prodavnicama luksuzne odeće. Postoji nekoliko objašnjenja, koja najviše imaju veze sa asocijacijom dizajnerskih radnja sa elitnim društvenim slojevima.
Osim lične nesigurnosti, mnogi ljudi često opisuju neprijatna iskustva i predrasude zaposlenih, pogotovo kada nisu "prikladno obučeni" za kupovinu skupocene garderobe. Sigurno je da postoje nepisana pravila kada je u pitanju izgled i ponašanje na određenim mestima, ali često se dešava da pojedine mušterije potpuno odustanu od razgledanja/kupovine samo zato što ne veruju da se uklapaju u "standarde" tipičnih klijenata luksuznih brendova.
Ipak, važno je biti svestan da su prodavnice luksuzne robe i dalje samo prodavnice i da ne bi trebalo da postoji strah od osuđivanja, bez obzira na sopstvenu finansijsku situaciju ili izgled. Zapravo, "baciti se u vodu" (to jest, u skupocenu radnju koja nas interesuje) može biti vrlo dobra vežba za izlaženje iz zone komfora.
Za početak, jedan od najvećih razloga je izgled. Nije potrebno nositi svoje najskupocenije stvari za odlazak u kupovinu kako bismo se osećali kao da tu pripadamo, već nositi garderobu u kojoj se osećamo dobro i samouvereno. Štaviše, lako je primetiti kada se pojedinac oseća neprijatno i ponaša skoro neprirodno u odeći koju inače ne nosi (na primer, visoke potpetice na koje nismo navikli). Zbog toga se može desiti kontra efekat i "bežanje" iz radnje je zagarantovano.
Najbolje je osećati se opušteno i prijatno u svojoj koži. Dovoljno je da je odeća koju nosimo ugodna, čista i praktična, pogotovo kada se isprobavaju različiti komadi tokom kupovine. Ako je moguće izbeći isuviše ležerni stil (trenerke) i odabrati nešto poput omiljene i jednostavne kombinacije pantalona, majice ili haljine, onda je to sasvim dovoljno.
Uspostavljanje ličnih granica
Ipak, moguće je da će mnogi prodavci imati određene predrasude zbog izgleda i ponašanja ljudi koji ulaze u radnje (svesno ili ne). Takođe, mnoge mušterije osećaju pritisak kada ih zaposleni često zapitkuju ili prate tokom razgledanja. Tada je vreme za sledeću vežbu, a to je uspostavljanje ličnih granica na učtiv, ali efektan način i zatražiti malo vremena nasamo za razgledanje. Zaposlenima u radnji je cilj da prodaju komade, tako da nije potrebno shvatiti navedeno ponašanje previše lično.
Unapred se pripremite za kupovinu/razgledanje
Na kraju, kako bi se uštedelo sopstveno, ali i tuđe vreme, nekada je dobro unapred istražiti artikle u radnji (onlajn katalozi) i doći u radnju sa generalnom idejom o komadu koji želimo da pronađemo. Na taj način se suptilno gradi samopouzdanje i postoji određen cilj na koji se može skoncentrisati.
Najvažnije je znati da svako ima pravo da uđe u prodavnicu garderobe, razgleda, kupi ili ne kupi određen predmet, bez obzira na nečiji društveni sloj ili finansije. Moda je sredstvo ličnog izražavanja, tip umetnosti i zabave i ne bi trebalo osećati neprijatnost kada smo okruženi skupim tekstilom.
Povedite prijatelja/prijateljicu
Ako se osećate neprijatno da kupujete sami, razmislite o tome da sa sobom povedete prijatelja ili člana porodice. Ako ste sa nekom sa kim se osećate prijatno, može vam pomoći da se osećate opuštenije i samopouzdanije kada istražujete prodavnicu.