Nepušačima dodatnih 6 dana godišnjeg odmora: Japanska kompanija uvela nov sistem motivacije
U svakom kolektivu postoji najmanje jedan pušač koji na svakih par sati napravi pauzu kako bi izašao napolje i zapalio cigaretu. Ova navika je, osim što je izuzetno štetna po zdravlje, štetna i po kompaniju u kojoj on radi. Na koji način, pitate se? Pre svega, praveći česte pauze, zaposleni gube fokus, a osim toga, to vreme koje mu ulazi u radno vreme, ne provode radeći.
Sumarno, na godišnjem nivou, jedan pušač zbog učestalih "puš-pauza" sa posla odsustvuje najmanje 6 radnih dana! Za svaki od tih dana je, pritom, on uredno plaćen.
Nepušačima dodatnih 6 dana godišnjeg odmora
Složićete se da je prema nepušačima, koji čuvaju svoje, ali i zdravlje onih koji ih okružuju, ovo velika nepravda. Zato je jedna Japanska kompanija rešila da ovu grupu ljudi nagradi i omogući im dodatnih 6 dana potpuno plaćenog odsustva sa posla.
Ovakva odluka marketinške kompanije, doduše, nije došla spontano, već nakon što se jedan od zaposlenih, nepušač, požalio kako pauze za izlazak na cigaretu utiču na produktivnost zaposlenih koji ga okružuju.
Nakon razmotrene anonimne žalbe, koja je bila ostavljena u kutijici za primedbe i sugestije, menadžeri za ljudske resurse kompanije su procenili da pušači sa posla odsustvuju najmanje 15 minuta dnevno, i odlučili da nepušače "nagrade", poklonivši im srazmeran broj dana godišnjeg odmora.
Cilj kompanije je da podstakne zaposlene da prestanu da puše
Ovakva odluka menadžmenta nije imala za cilj samo izjednačavanje prava pušača i nepušača u kolektivu, već i podsticanje zaposlenih da prestanu da konzumiraju cigarete. Kako smatraju, ovava odluka o dodeljivanju dodatnih dana godišnjeg odmora može pokazati mnogo bolji učinak od kažnjavanja.
Iz prakse se pokazalo i da je njihova pretpostavka bila tačna. Politika firme je za jako kratko vreme doprinela smanjenju broja pušača u kolektivu, a samim tim i boljoj produktivnosti zaposlenih, kao i većoj motivisanosti nepušača koji su imali više vremena za porodicu i prijatelje.