Magazin

Glasna štednja: Novi trend koji promoviše racionalno trošenje kućnog budžeta

TikTok je ovih dana preplavljen novim trendom, koji se pojavio kao odgovor na eksponencijalan rast cena. U pitanju je #loudbudgeting, odnosno glasna štednja, a ako je suditi po viralnim video-snimcima, trend je posebno popularan kod milenijalaca.
Glasna štednja: Novi trend koji promoviše racionalno trošenje kućnog budžeta© Canva / Ridofranz

Društvena mreža TikTok oduvek je važila za platformu koja diktira trendove, bilo da je u pitanju način oblačenja, muzika koja se sluša ili lepota i nega. Sada se na njoj pojavio novi trend, totalno drugačiji od svih ostalih. U pitanju je #loudbudgeting, koji promoviše racionalno trošenje novca iz kućnog budžeta i koji je za jako kratko vreme sakupio preko 10 miliona pregleda!

Trend #loudbudgeting se pojavio kao odgovor na previsoke cene

Usled eksponencijalnog rasta cena svuda u svetu, a nakon svih trendova koji promovišu rasipanje novca i življenje života punim plućima, čak i kada finansije to ne dozvoljavaju, milenijalci su se konačno "opametili" i počeli da aktivno razmišljaju o načinima da uštede. Tako je i nastao #loudbudgeting - trend koji poziva ljude da bez griže savesti ili osećaja sramote svoju potrošnju svedu na minimum.

Koncept se zasniva na promeni viđenja stvari i načina razmišljanja o novcu. Dakle, umesto da kao razlog da nešto ne kupimo kažemo "Nemam dovoljno novca", treba da kažemo: "Ne, neću to kupiti jer ne želim da trošim novac koji sam zaradio". Neki mladi se odriču kupovine kafe u nekom od lanaca kafeterija, drugi izbegavaju druženja po kafićima i restoranima, dok treći biraju povoljnije turističke destinacije umesto mondenskih letovališta.

@feelgoodwoo We asked the woo office how they’re loud budgeting in 2024 🎤 ‘Loud Budgeting' is a term brought to fame by creator @Lukas Battle when he declared that 'Quiet Luxury’ is out for the new year. It’s intentional spending. It’s regaining financial agency. It’s definitely not about being frugal at the cost of feeling content, it’s more about making a conscious financial choice that’s wholly yours. As Battle says in the video, “It’s more chic, more stylish and more of a flex than spending money.” #loudbudgeting♬ original sound - woo

Briga o finansijama glavni okidač za depresiju kod milenijalaca

Rastrzani između želje da grade karijeru, poseduju lični životni prostor, održavaju društveni život na zadovoljavajućem nivou i grade emotivne odnose, milenijalci sve više vremena ulažu i u planiranje svojih finansija, koje, zbog izazovne situacije sa pandemijom Korona virusa i neizvesnosti na tržištu rada, predstavljaju veoma "klizav" i nestabilan teren.

Iako nestabilnost na ekonomskom tržištu utiče isto na sve generacije, milenijalci su ti koji su izvukli "deblji kraj". U vreme kada je trebalo da zarađuju najviše i konačno "stanu na noge", oni vodili bitku za opstanak. To je, neosporivo, ostavilo posledice i na njihovo mentalno zdravlje, pa je čak 54 procenta milenijalaca izjavilo je da su finansije okidač za anksioznost ili depresiju. 

Finansijska nestabilnost utiče na sve sfere života

Doba inflacije umešalo je svoje prste u sve sfere života - u prijateljstva, porodične odnose i emotivna partnerstva. Strah od finansijske nestabilnosti danas je veći nego ikada, a mladi gotovo sve svoje odluke baziraju prvenstveno na budžetu kojim raspolažu.

Oni sada ne mogu, poput starijih generacija, da sa jednom platom pokriju troškove kirije, odvoje nešto novca sa strane, putuju i upoznaju se sa svojim vršnjacima radi druženja ili emotivnog zbližavanja. Štaviše, veliki broj mladih i dalje delimično zavisi od svojih roditelja i njihove finansijske podrške.

image