Binarni politički sistem i nova opozicija: Slučaj Rasela Brenda

Komičar je osuđen od strane medijskih kuća a po nalogu "duboke države". Biva javno bičevan na gradskom trgu a da se protiv njega nije povela adekvatna istraga niti je pravni sistem dao svoje mišljenje. Radi se, dakle, o napadu i pokušaju eliminacije neugodnog političkog takmaca. Praksa je već ustaljena, a procedura razrađena
Binarni politički sistem i nova opozicija: Slučaj Rasela BrendaGetty © Dan Kitwood

Zapadni demokratski sistem je pod stresom. Sprega političke moći i krupnog kapitala (fašizam, po Musoliniju) izbrisala je razlike između vodećih političkih partija. Dok u Nemačkoj, na primer, to nije toliko vidljivo jer je politička scena usitnjena i koalicije vladaju, u anglosaksonskom svetu je to očigledno. Konzervativci ili laburisti u Britaniji? U razliku veruju samo oni koji glasaju za jednu od opcija iz istorijskih, porodičnih razloga. Ko čita predizborne programe i prati kako se ta obećanja sistematski ne poštuju, odavno je shvatio da je prosečnom stanovniku uglavnom svejedno ko je u poziciji a ko u opoziciji.

Slično je i u Americi, osim što tamo postoji sasvim bizarni slučaj Donalda Trampa koji preti da naruši idiličnu dihotomiju demokrata i republikanaca.

Ovakva politička scena podseća i na međunarodni teniski cirkus. Zamislite samo idilu Federer - Nadal. Udaraju lopticu, reklamiraju poznate proizvode i nemaju svoje mišljenje o apsolutno ničemu. Idealni promoteri zatupljivanja, zaglupljivanja i marketinga. I onda se tu pojavi neki klinac, neki Novak sa Balkana, odrastao pod bombama a ne samo da udara lopticu jače i preciznije od Fedala nego ima i sopstveno mišljenje. Oh, užasa.

Razlozi za nenaklonost (blago rečeno) zapadne publike prema Đokoviću su, dakle, sasvim jasni. Ne daju da im se remeti pažljivo konstruisana iluzija o mogućnosti izbora.

No, odjednom su pre desetak godina na političkom obzorju počeli da se pojavljuju kritički osvrti i izrazi nezadovoljstva koji su dobili svoju konačnu artikulaciju u delovanju australijskog novinara Džulijana Asanža i američkog disidenta Edvarda Snoudena.

Asanž je razotkrio (između ostalog) bliskoistočne zločine američke vojske a Snouden je skrenuo pažnju na to da tajne službe sistematski špijuniraju svoje građane i prikupljaju količine podataka biblijskih proporcija. Asanž je u britanskom zatvoru i čeka izručenje u Sjedinjene Države gde mu prete vekovi robije. Snouden je našao utočište u Rusiji.

Taj i takav sistem vlasti je najzad ozbiljno uzdrman pobedom Trampa na izborima u Americi, dolaskom Džeremija Korbina (levičar, socijalista) na čelo laburista u Britaniji te čuvenim bregzitom, izlaskom zemlje iz Evropske unije.

Tada je postalo jasno da internet ugrožava monolitni informativni zid koji uporno doziđuje nekoliko novinskih agencija i televizijskih kanala i dnevnih novina. Car je go, shvatili su mnogi. Onda je stigla korona i do tada neviđen napad na lične slobode građana, slobodu govora i razmenu informacija. Sve platforme (Jutjub, Tviter, itd) su počele da cenzurišu po nalogu države. I to ne one vidljive, demokratske i parlamentarne države, već po nalogu one "duboke" države koju je jako lepo u svom pismu (ostavka) skicirala britanski član parlamenta Nadin Doris.

Posle korone je došla nova kriza, ova ukrajinska, i još više cenzure i histerije. Sada idu klimatske promene te polne i rasne ideološke postavke.

Mišljenje drugačije od "zvaničnog"

Pogledajmo samo spisak napada na javne ličnosti koji su imali hrabrost da izraze mišljenje drugačije od "zvaničnog".

Najdžel Faraž zbog bregzita i nezavisnih stavova. Džej Kej Roling (pisac romana o Hariju Poteru) zbog kritičkog odnosa prema transrodnoj ideološkoj postavci. Popularni (16 miliona ga prati na Jutjubu) američki nezavisni radio voditelj Džo Rogan, koji je optužen da se lečio stočnim lekovima (ivermektin) umesto da se vakciniše. Poznati voditelj sa Foks njuza Taker Karlson koji je postajao previše kritičan prema sprezi politike i korporacija, pričljivi kik-bokser Endrju Tejt koji ne haje za političku korektnost i koji je najuticajnija ličnost među britanskim dečacima od 13 do 19 godina, i tako dalje sve do slučaja britanskog komičara Rasela Brenda.

Šta se dakle dogodilo sa Brendom? Evo ovako, u petak 15. septembra se na Tviteru, Jutjubu (i drugim platformama) pojavio video gde on upozorava da se na njega sprema napad (video viđen 50 miliona puta). Dobio je dva pisma, jedno od lista "Sandej tajms" a drugo od TV stanice Kanal 4, kojima je upozoren da će u subotu 16. septembra objaviti emisiju i članak o njegovoj (navodno) nasilničkoj prošlosti prema ženama. U svojoj objavi, Brend je skrenuo pažnju na svoju promiskuitetnu prošlost, ali se i ogradio rekavši da je sa dotičnim (i mnogobrojnim) ženama sporazumno stupao u odnose.

Istovremeno su se pronele glasine da se sprema nešto veliko. Od novinara "Sandej tajmsa" je traženo da ne idu na godišnje odmore i da budu dostupni. Medijsko ratno stanje. Sada znamo da su "istragu" o ovom slučaju vodili novinari "Sandej tajmsa", "Tajmsa" i Kanala 4. Temeljito organizovana, koordinirana i finansirana (naravno) akcija koja je vođena tokom poslednje četiri godine

Onda kreću naslovi: "Rasel Brend optužen za silovanje, seksualne napade i emocionalno maltretiranje. Optužbe se odnose na period od sedam godina (2006-13)". Izveštavaju nas dalje da su četiri od njegovih pet žrtava ostale u anonimnosti. U subotu uveče u udarno vreme je onda krenuo dokumentarac (78 minuta) pod naslovom: "Rasel Brend: na videlu" (dostupan samo iz Britanije ili uz pomoć VPN-a).

Odmah iza toga, u nedelju, kreće lavina sa naslovnih stranica svih novina: Optužen: "Rasel Brend, seksualni grabljivac koji se krio ispred naših noseva" ("Sandej tajms"), "Brend optužen za silovanje i seksualno uznemiravanje" ("Sandej telegraf"), "Brend optužen za silovanje i seksualne napade" ("Sandej miror"), "Brend optužen za silovanje i podvođenje" ("Mejl on sandej"), "Pet žena tvrde u TV emisiji da ih je komičar napao i zloupotrebio, Brend optužen za silovanje" ("Sandej pipl"), "Rasel Brend me je silovao" ("San on sandej")... i tako dalje.

Ovde je, međutim, potrebno jasno istaći da je komičar i politički komentator Rasel Brend optužen za zločine, ali da isto tako postoji zakon i adekvatni policijski i pravni postupci. Dakle, dok se Brendu ne bude sudilo i dok sud ne utvrdi njegovu krivicu, on se ima smatrati nevinim.

Tako je govorio Brend

No, vreme je da se zapitamo, da li su ovi napadi motivisani željom novinara "Tajmsa", "Sandej tajmsa" i Kanala 4 za pravdom, ili postoji možda neki drugi razlog? Zašto bi nekome smetao glumac i komičar koji ima svoj Jutjub kanal (sedam miliona pretplatnika) i priča šta mu padne na pamet? Da vidimo.

Poznati američki novinar Taker Karlson je po odlasku iz Foks njuza pre pola godine prvi intervju dao upravo Raselu Brendu. Znači da ta prekoatlantska disidentska veza postoji. Karlson smeta onima tamo, a Brend...? Pogledajmo jedan isečak iz Brendovog politički angažovanog i kritički lucidnog opusa.

Gostujući u emisiji popularnog američkog televizijskog voditelja Bila Mara izrekao je sledeće: pandemija je stvorila 40 novih milijardera... kompanija "Fajzer" je na vakcinama zarađivala hiljadu dolara svake sekunde... više od dve trećine članova američkog Kongresa je primilo sredstva od neke farmaceutske kompanije... predsednik "Fajzera" Albert Burla je 2020. izjavio da su pravili ove vakcine za dobrobit čovečanstva a ne za novac, a njegova kompanija je 2022. zaradila više od 100 milijardi dolara... a vi, američka javnost, vi ste finansirali kroz poreski sistem razvoj tih vakcina a sad profit uzima kompanija...

I na kraju je rekao i ovo: sistem u kome farmaceutske kompanije prave pare od medicinskih hitnih slučajeva, gde vojno-industrijski kompleks zarađuje na ratu, gde energetska industrija ima koristi od energetske krize dovodi do stanja konstantne krize dok je običan narod potpuno odvojen od takozvane elite.

Jutjub kanal Brenda se zove Stay Free, ostani slobodan, i na njemu je gostovao i kandidat za predsednika Sjedinjenih Država Robert Kenedi Džunior koji je i sam trn u oku moćnika u senci. U toj emisiji je Kenedi, između ostalog, spomenuo da je neobično u vezi s korona pandemijom bilo neprestano uplitanje CIA-e, američkih obaveštajnih agencija i vojske. Operacije borbe protiv pandemije je vodila špijunska agencija NSA u saradnji sa Pentagonom a ne jedna od zdravstvenih organizacija... vakcine nisu proizveli "Moderna" i "Fajzer" već NIH (National Institutes for Health), državna agencija za zdravlje, koja je vlasnik 50 posto patenata. "Moderna" i "Fajzer" nisu čak ni proizveli vakcine već su to uradili razni pogoni pod ugovorom sa Pentagonom... 

Pokušaj eliminacije

Kao što vidimo iz monologa Brenda i sadržaja njegove emisije sa Kenedijem, ako je neko spremao napad na Brenda, to sigurno nije bilo zbog njegovih skečeva na daskama londonskih pozorišta niti zbog glumačke karijere. Setimo se optužbi za silovanje na račun Asanža. Lebdele su deceniju nad njegovom glavom da bi se onda utvrdilo da su bez osnova.

U odbranu Rasela Brenda su stali Ilon Mask, Taker Karlson i Endrju Tejt kao i britanski politički komentator Keti Hopkins.

Naravno, ne sviđa im se konkurencija, piše multimilijarder i vlasnik Tvitera (Iks) Ilon Mask koji dalje kaže da bi ovaj koordinisani medijski napad mogao da bude zbog Raselovih kritičkih osvrta na rad velikih medijskih kuća i na njihovu snishodljivost prema političarima i korporacijama. "Dobrodošao u naš klub, matriks napada", tvituje Tejt, koji se nalazi u Rumuniji gde ga očekuje suđenje zbog optužbi za silovanje i trgovinu belim robljem. A Taker Karlson je prokomentarisao da tako prolaze oni koji se kritički osvrću na poslovanje farmaceutskih giganata ili na rat u Ukrajini.

Keti Hopkins je rekla da su svi znali za seksualno bogatu prošlost Brenda jer je on sam o tome pričao i pisao i biografiji. "Kada je dolazio kod mene u studio na radio emisiju i zvao me nacistom onda im je bio dobar", kaže Hopkins, "a sad kad je počeo da kritikuje vlast i narative medija masovnih komunikacija, sad je postao opasnost koje se treba rešiti".

Rasel Brend je očigledno osuđen od strane medijskih kuća a po nalogu "duboke države". Biva javno bičevan na gradskom trgu a da se protiv njega nije povela adekvatna istraga niti je pravni sistem dao svoje mišljenje. Radi se, dakle, o napadu i pokušaju eliminacije neugodnog političkog takmaca. Praksa je već ustaljena, a procedura razrađena. Uobičajene optužbe za diskvalifikaciju političkih protivnika idu od silovanja (Asanž i Brend), preko podrške Rusiji i Putinu (Tramp), transfobije (Roling), rasizma (bilo koji beli čovek), sve do antisemitizma (Korbin).

Ceremonijalno žrtvovanje Brenda na glavnom medijskom trgu zapadnog globalnog sela ima međutim, još jednu zanimljivu dimenziju – vremensku. TV dokumentarac je pripreman četiri godine (kažu) a emitovan je isto veče kada je na kanalu GB njuz išao vrlo ozbiljan i temeljit prilog publiciste Nila Olivera o aferi midazolam!

Dovoljani su kompjuter ili telefon i internet

Naime, na početku korona pandemije britanska vlada (ministar zdravlja Met Henkok) je otkupila od Francuske njenu godišnju proizvodnju midazolama, leka koji usporava disanje i rad srca i koji se daje teškim bolesnicima kako bi olakšao neizbežnu smrt. Midazolama u tim količinama više nema. Gde je, kako i na kome upotrebljen? Da nije možda davan starijim osobama u bolnicama i staračkim domovima kako bi se oslobodili kreveti za korona bolesnike? To su samo neka od pitanja koje postavlja Nil Oliver i mnogi rođaci preminulih koji sumnjaju da je midazolam upotrebljen na članovima njihovih porodica. Masovno ubistvo na državnom nivou?

No, da se vratimo na širu sliku i smisao ovih i sličnih napada (ovo jeste organizovan napad) na disidente.

Paradigma zapadnog političkog modela je istrčala svoju trku. Korupcija poprima razmere rimske imperije. Neroni i Kaligule nam se smeju sa prestola Kanade, Francuske, Britanije, Sjedinjenih Država... Razlika između pozicije i opozicije je izbrisana. Nema više levo i desno niti gore i dole, sve je postalo samo jedna neprincipijelna i nemoralna kaljuga.

U tom i takvom sutonu počinje da se pomalja alternativa koja je i sama pogonjena tehnološkim dostignućima. Ne treba nam više izdavač da štampa samizdate niti televizijski ili radijski studio. Za sve je dovoljan kompjuter (telefon?) i internet. Pogledajmo samo rad tog istog Rasela Brenda ili Takera Karlsona. Napravili su sebi po studio u kući na selu i žive od priloga slušalaca i gledalaca.

Koliko smo daleko od artikulacije jedne alternativne političke vizije koje bi mogla da zameni postojeći sistem a da pri tom ne izazove krvavu revoluciju?

Daleko, nismo blizu, ali se prvi stidljivi obrisi naziru na horizontu. Nezadovoljstvo raste i klasa koja je prisvojila sistem mora biti smenjena i sam sistem mora da pretrpi ozbiljne promene pre nego što uništi planetu nuklearnim ili biološkim oružjem. Ili to, ili će sistem (takozvana "elita") da smeni nas uz pomoć migranata i transljudske (trans-human) ideologije.

U subotu, 16. septembra, u jeku optužbi, Rasel Brend je ipak nastupio na sceni londonskog Trubadur Vembli park pozorišta. Sakupilo se tu svih 2.000 posetilaca koji su kupili karte.

"Kao što sigurno razumete", počeo je Brend, "postoje neke stvari o kojima nikako ne smem da pričam". Publika ga je dočekala i ispratila aplauzom. Niko nije kriv dok se krivica ne dokaže u pravosnažnom sudskom postupku. Dotle, imaće Rasel Brend još puno toga da nam kaže.

image