Srbija i Balkan

Brisel kritikuje Severnu Makedoniju: "Ugovore potpisuju u četiri oka, zakone usvajaju preko noći"

EU zatražila od Vlade Severne Makedonije da pojasni zašto se zakoni koji nemaju veze sa Evropskom unijom usvajaju po skraćenom postupku i bez rasprave
Brisel kritikuje Severnu Makedoniju: "Ugovore potpisuju u četiri oka, zakone usvajaju preko noći"© https://vlada.mk/

Uprkos potpisivanju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju EU, Vlada Severne Makedonije je u četiri oka potpisala ugovor za izgradnju Koridora 10d sa izvođačima američko-turskog konzorcijuma "Behtel i Enka", a početak radova obeležila je uz evropsku zastavu.

Brisel je, kako prenosi Tanjug, zatražio od Vlade da pojasni zašto se zakoni koji nemaju veze sa Evropskom unijom usvajaju po skraćenom postupku i bez rasprave.

Iz makedonske vlade kažu da očekuju da se pomenuti koridor nađe na transevropskoj mreži, što je kabinetu premijera Severne Makedonije Dimitra Kovačevskog bio dovoljan razlog za korišćenje evropske zastave.

Dodaju da nemaju nameru da odustanu od skraćene procedure za ovaj projekat i smatraju da iza amandmana "Levice" stoji najuticajnija opoziciona VMRO-DPMNE Hristijana Mickoskog.

Umesto brifinga sa novinarima, Kovačevski bi trebalo da ide na TV duel sa Mickoskim, zahtevala je danas opozicija, prenosi "Sitel TV" na svom portalu.

U procesu usvajanja ustavnih amandmana Vlada RSM očekuje da će imati dovoljan broj poslanika iz opozicije za uključivanje Bugara u Ustav, iako, kako je rekao premijer, o ovoj temi nisu vođeni pregovori ni sa kim u VMRO- DPMNE.

Sporazum o izgradnji "Panevropskog koridora 8" Albanija-Bugarska, u delu ka Albaniji, i "Panevropskog Koridora 10 D" ka Grčkoj, potpisan je početkom marta ove godine u Vladi Severne Makedonije sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka.

Kako bi sve obavili bez prepreka i komplikovanih procedura, za konzorcijum "Behtel i Enka" neće važiti odredbe zakona o šumama, poljoprivrednom zemljištu, eksproprijaciji, radnim odnosima i još nekoliko drugih.

Izgradnja tih puteva, Struga - Kafasan, Prilep - Bitola i Tetovo - Gostivar - Bukojčani na koridorima 8 i 10, prema prvim proračunima, trebalo bi da košta više od 1,5 milijardu evra.

image