Svet

Kritičari Aleksa Džonsa kupuju "Infovors"

U "Onionovoj" kupovini su učestvovale i porodice žrtava masakra u školi "Sendi Huk" i grupa za kongrolu oružja
Kritičari Aleksa Džonsa kupuju "Infovors"Getty © NurPhoto / Contributor

Satirični medij "Onion" (Crni luk) udružio se sa američkom grupom za kontrolu oružja "Everitaun" kako bi kupio portal "Infovors" koji je desničarski komentator Aleks Džons bio primoran da likvidira da bi platio pravne dugove.

Nekoliko porodica žrtava pucnjave u školi "Sendi Huk", koje su dobile presudu protiv Džonsa, navodno se takođe uključilo u kupovinu portala.

Sudija iz Konektikata je 2022. godine naložio Džonsu da isplati 1,5 milijardi dolara porodicama ubijenih u školskom masakru 2012, koji je odneo živote 20 dece i šest odraslih.

Tužioci su tvrdili da im je Džons naneo duševni bol tvrdnjom da je pucnjava bila "inscenirana" kako bi američka vlada mogla da donese drakonske zakone o kontroli oružja. Advokati porodica insistirali su na zatvaranju "Infovorsa" i njegove matične kompanije "Fri spič sistems" kako bi se izmirio deo duga.

"'Onion' je ponosan što je kupio 'Infovors' i radujemo se nastavku njegove legendarne tradicije plašenja korisnika sajta lažima dok ne predaju svoju gotovinu", rekao je izvršni direktor "Oniona" Ben Kolins i dodao: "Ili bitkoin. Prihvatićemo i bitkoin."

Džons je pokušao da podnese zahtev za zaštitu od bankrota, ali su sudovi to odbili i bio je primoran da "Infovors" stavi na prodaju. Iznos pobedničke ponude nije obelodanjen, ali je Si-En-En naveo da je sedmocifren, što znači milion dolara ili više.

Devet porodica stradalih u pucnjavi u školi navodno se obavezalo da će povećati vrednost ponude "Oniona", odričući se svog deča. Uključio se i "Evritaun" odričući se dela svojih sredstava za oporavak. Grupa je, takođe, dobila ekskluzivni reklamni ugovor sa novom verzijom "Infovorsa".

Kupovina uključuje "Infovorsovu" intelektualnu svojinu, veb lokaciju, inventar, liste kupaca, određene naloge na društvenim mrežama i opremu za proizvodnju.

Džouns je osnovao "Infovors" 1999. godine, a do 2017. veb lokacija je imala oko 10 miliona mesečnih poseta, zasenivši mnoge glavne novinske sajtove. Džons je obećao da će se vratiti emitovanju pod drugim brendom što je pre moguće.

"Onion" je počeo kao satirični medij koji je ismejavao stil i sadržaj izveštavanja američkih medija. Godine 2016. kupio ga je "Univision". Portal je izgubio na popularnosti tokom prvog mandata Donalda Trampa da bi na kraju bio prodat G/O grupi.

Od aprila, "Onion" je u vlasništvu tehnološkog preduzetnika Džefa Losona, a njime upravlja Kolins, bivši reporter "En-Bi-Si njuza" koji pokriva "dezinformacije, ekstremizam i internet".

Novo rukovodstvo izdanja uključuje bivše rukovodioce društvenih medija iz TikToka, Tumblra i aplikacije za upoznavanje Bamble.

image