Više od 200.000 američkih đaka se nije vratilo u školu posle pandemije
Pandemija kovida 19 izmestila je privremeno đake iz školskih klupa i zatvorila ih u kuće, na onlajn nastavu. Većina se vratila u učionice, ali oko 240.000 njih u Sjedinjenim Američkim Državama nije ni do dan-danas.
I ne samo to. Istraživanje koje su zajedno obavili agencija Asošijejted pres i Univerzitet Stenford pokazalo je da se za 240.000 đaka u 21 saveznoj državi jednostavno gubi svaki trag: nisu se vratili u školu koju su pohađali, nisu se preselili iz države, nisu upisali privatnu školu niti su se prijavili za školovanje od kuće.
"Nestali" đaci bili su u fokusu lokalnih prosvetnih vlasti 2020. godine kada je pandemija zatvorila škole širom zemlje, a u godinama koje su usledile postali su problem budžeta jer su predstavnici školskih vlasti bili zabrinuti da li će se vratiti u školske klupe, budući da svaki đak znači i novac od opštinskih vlasti. Tada su nastavnici išli od vrata do vrata da probaju da reše problem i vrate đake u škole, ali većina takvih akcija sada se završila i 240.000 dece isparilo je iz školskog sistema.
Tokom meseci izveštavanja o ovoj temi, AP je razgovarao sa više porodica i đaka koji se nisu vratili u školu nakon obustavljanja onlajn nastave. Iz tih razgovora saznali su da se neki i dalje plaše kovida 19, neki su beskućnici ili su napustili zemlju. Pojedini đaci nisu mogli da prate onlajn nastavu i zaposlili su se. Neki su potonuli u depresiju.
Veliki je broj onih koji ne dolaze u školu, ali se i dalje vode u školskim evidencijama, pa je broj od 240.000 mladih koji su napustili školovanje verovatno mnogo veći.
Prema zvaničnim podacima saveznih vlasti, koji su korišćeni u ovom istraživanju, između 2019. i 2021. broj đaka u privatnim školama porastao je za više od 100.000, dok je onih koji se školuju od kuće još više – i to za 180.000 u odnosu na predpandemijske godine. U ovom periodu, broj đaka upisanih u državne škole opao je za 710.000.
Konačno, tu su i oni učenici kojih je pre pandemije bilo u školskim evidencijama, a sada nedostaju bez objašnjenja koje bi bilo prirodno, poput toga da su prešli na drugi način školovanja ili se odselili.
Samo u Kaliforniji nedostaje više od 150.000 đaka, u državi Njujork gotovo 60.000, pokazalo je ovo istraživanje.
U članku se, između ostalog, navodi slučaj imigranta iz Salvadora, koji je dobio od srednje škole u Bostonu laptop koji nije radio, nedeljama čekao da ga zamene za drugi, da bi u međuvremenu njegov otac izgubio posao u restoranu zbog čega nije mogao da plaća račune, pa se ovaj mladić nikada nije ni priključio onlajn nastavi u svojoj školi. Drugi đak u ovom gradu tokom pandemije i zatvaranja pao je u ozbiljnu depresiju od koje se nije oporavio – on dobija da izađe iz kuće i do sada se nije vratio među svoje drugare u školu.
Deo roditelja đaka koji su napustili školovanje, za AP je ispričalo da su razočarani odnosom nastavnika i zvaničnika škole prema njima, da se nisu dovoljno interesovali zbog čega dete ne dolazi u školu niti su pokazali spremnost da pomognu đaku da se vrati u učionicu.
Mahom se radi o deci iz društveno osetljivih grupa i porodica sa slabijim primanjima, u kojima roditelji i staratelji dece nisu mogli da im dovoljno pomognu da savladaju gradivo na onlajn nastavi ili nisu mogli da im obezbede osnovne tehničke uslove da je pohađaju. Mnogi su zbog toga odustali od formalnog obrazovanja, ne znajući kako da nadoknade propuštene mesece školovanja, a prema zaključku AP-a, ni država nije pokazala preveliku zainteresovanost da ih vrati u školu.