Raste prodaja "lade": Model "granta" traženiji od najpopularnijih automobila u Italiji
U Rusiji je u septembru prodato 41. 489 putničkih i lakih dostavnih vozila marke "lada", što je za 14,5 odsto više nego u toku istog meseca prošle godine i za 8,6% više nego u avgusta ove godine. "Lada" je za prvih devet meseci prodala 334.979 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što je za 38,1 odsto više nego u istom periodu lane.
Model "granta" je i dalje najtraženiji. Od početka godine prodato je 155.708 primeraka, od toga je u septembru prodato 17.832 automobila ili za 6,8% više nego prethodnog meseca. Na primer, u Italiji je u septembru i dalje bio najprodavaniji model "fiat panda" sa 7.030 naplaćenih primeraka, ili "lada granta" je osvojila 10.802 kupca više od "pande", koja je godinama najpopularniji automobil na Apeninima, inače jednom od tri najveća tržišta Evropske unije.
Posle "grante", "vesta" je bila najuspešnija. U septembru su prodata 12.014 vozila, dok je od početka godine, nove vlasnike dobilo 96.209 primeraka "veste". U Italiji je u septembru na drugom mestu bio jedan uvozni auto, "dačija sandero" sa 4.131 prodatim primerkom, ili "lada vesta" je osvojila skoro tri puta više kupaca za 30 dana.
"Lada niva" ima stabilne pozicije i pravu armiju obožavalaca praktično od predstavljanja 1977. godine. Pouzdani terenac, pokazao je u praksi da je sposoban da savlada teže prepreke i od višestruko skupljih vozila iste namene. U septembru su prodata 4.352 primerka verzije "legend", što je za 17 odsto više nego u avgustu, a od početka godine plasiran je na ruskom tržištu 35.051 primerak, što je za 22,9 odsto bolje nego u istom periodu prošle godine. Verzija "niva travel" je za devet meseci osvojila 38.047 kupaca, što je rast od 11,1 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U septembru su prodata 4.304 primerka, što je rast od 2,9% u odnosu na avgust.
U narednom periodu, rukovodioci "Lade" očekuju dalji rast prodaje, a procene zasnivaju na novim modelima. Navode, da će nedavno predstavljeni model "e-largus", biti prodat u 50.000 primeraka do kraja godine.
Elektromobil ima litijum-jonske akumulatore, koji su razvijeni i proizvedeni u Rusiji, a kupcima su ponuđena dva paketa, manji, kapaciteta od 45,7 kvč i veći od 61 kvč.
Elektromotor razvija 120 kilovata, to jest 163 ks. E-largus ubrzava od 0-100 km/č za 9,5 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 145 km/č. Postoje dve karoserijske varijante, putnička sa 5 sedišta i prtljažnikom zapremine od 560 litara i dostavna, sa prtljažnikom od 2.540 litara. Cena vozila je 2,99 miliona rubalja ili oko 29 900 evra. Počela je prodaja i luksuznog modela lada aura, o kom je već bilo reči.
Uspehe beleži i povratnik, "moskvič". Od početka godine prodali su 15.500 vozila, od toga u septembru su naplatili 2.300 automobila. Nove modele najavljuje i proizvođač ekskluzivnih automobila, "Aurus".
Direktor kompanije Andrej Pankov je obelodanio, da će novitet biti dug oko pet metara i pripadaće segmentu E, kao i "be-em-ve" serije 5 i "mercedes" e klase. Po ustaljenom principu, tehnička osnova je skuplji model "senat", što znači da će ogibljenje imati isti koncept, napred je četvorostruka veza, pozadi je petostruko vezana integralna osovina.
Pogon je na četiri točka, a automatski menjač imaće osam stepeni prenosa. U osnovnom modelu biće redni četvorocilindrični motor od 2,189 litara radne zapremine, koji razvija 245 ks i 400 Nm. Novi model proizvodiće u Sankt Peterburgu.
Za razliku od većine proizvođača automobila iz Evropske unije, koji beleže pad prodaje i od 33 odsto, smanjuju broj modela u proizvodnom programu i nemaju jasan plan razvoja, ruski proizvođači beleže stalni rast prodaje i redovno uvode nove modele u proizvodni program. Ako bi tržišni uslovi bili pošteniji, sigurno da bi "Lada" i "Aurus", bili još uspešniji.