Kultura

Mijazaki bum u Kini: "Studio Gibli" i "Alibaba" prave spektakularnu interaktivnu izložbu u Šangaju

Kultne rukom crtane animacije japanskog majstora dobro su poznate i voljene u Kini, i to pre svega zahvaljujući piratskim izdanjima koja su za čitave generacije bila jedini kontakt sa nagrađivanim filmovima
Mijazaki bum u Kini: "Studio Gibli" i "Alibaba" prave spektakularnu interaktivnu izložbu u ŠangajuGetty © Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images

Čuveni "Studio Gibli" Hajaoa Mijazakija udružiće se sa kineskom producentskom kućom "Alibaba pikčers" na novim projektima za kinesko tržište kao što je velika interaktivna "Studio Gibli" izložba najavljena za 2024. godinu.

"Fanovi i posetioci će, zaronivši u očaravajuće carstvo animacije Hajaoa Mijazakija, moći da uživaju u zadivljujućem i impresivnom putovanju u kome će ponovo proživeti duboke emocije i osetiti inspirativnu hrabrost legendarnog animatora", poručili su iz "Alibabe" u izjavi za "Holivud reporter".

Dve kompanije potpisale su sporazum o strateškom partnerstvu povodom nove izložbe u Šangaju i potencijalne zajedničke produkcije animiranih filmova u budućnosti. Na sastanku koji nije bio najavljen javnosti, sporazum su potpisali producent Tošio Suzuki, poznat kao "Mijazakijeva desna ruka" i predsednik "Alibaba pikčersa" Li Đije. 

"Holivud reporter" je preneo i da će "Alibaba" biti distributer najnovijeg Mijazakijevog filma "Dečak i čaplja" u kineskim bioskopima. 

Mijazakijeve kultne rukom crtane animacije dobro su poznate i voljene u Kini, i to pre svega zahvaljujući piratskim izdanjima koja su za čitave generacije bila jedini kontakt sa legendarnim animiranim filmovima. 

Međutim, poslednjih godina "Studio Gibli" nastoji da nadoknadi izgubljeno vreme tako što po prvi put emituje odabrane naslove u kineskim multipleksima. Film japanskog majstora "Moj komšija Totoro" iz 1988. godine zaradio je 2018. godine 26 miliona dolara od ponovnog prikazivanja u Kini, a oskarom nagrađeni "Začarani grad" iz 2001. godine je 2019. u kineskim bioskopima zaradio 69 miliona dolara. Omiljeni "Zamak na nebu" iz 1986. je u kineske bioskope stigao tek prošle godine.

"Dečak i čaplja" – priča o odrastanju sa biografskim elementima

Mijazakijev prvi dugometražni film u poslednjoj deceniji, a potencijalno i njegov poslednji – "Dečak i čaplja" – već je postao jedan od njegovih kritički i komercijalno najuspešnijih naslova, ocenjuje "Holivud reporter".

Zaradio je 43,1 milion dolara od projekcija u Severnoj Americi i nedavno je osvojio Zlatni globus u kategoriji najboljeg animiranog filma, što je prvi put da je ovu nagradu dobilo ostvarenje koje nije na engleskom jeziku.

Film "Dečak i čaplja" oslanja se na roman Genzaburoa Jošina iz 1937. godine, ali se radi o originalnom scenariju koji je napisao Mijazaki i sadrži brojne motive iz njegove biografije. Radnja filma smeštena je u Japan za vreme Drugog svetskog rata, a glavni junak je dečak Mahito čija majka je poginula u požaru. U pitanju je priča o odrastanju, u kojoj dete mora da prevaziđe sopstvenu sebičnost i nauči da živi za druge.

Mijazaki je već nekoliko puta pretio da će se povući, a posebno 2013. godine nakon premijere filma "Vetar se uzdiže". Ipak, rad na filmu "Dečak i čaplja" je započeo 2016, a produkcija je trajala sedam godina. S obzirom na to da je Mijazaki pre dve nedelje napunio 83 godine, stiče se utisak da je "Dečak i čaplja" zaista njegov poslednji dugometražni film.

Kao i u ostatku sveta, japanske anime filmovi i serije postali su izuzetno popularni u Kini, u kojoj su tokom protekle godine anime hitovi u bioskopima čak nadmašili holivudske blokbastere. "Suzume" Makoto Šinkaja zaradio je u kineskim bioskopima 110 miliona dolara, a "Prvo zakucavanje" "Toei animacija" 90 miliona. 

Poput "Giblija" i "Alibabe", Šinkaj je dogovorio saradnju sa kineskim "Roud pikčers" kako bi organizovali niz anime atrakcija i izložbi u Kini.

image