Studija: Šta ženama daje veliku prednost u karijeri
Analizirano je kako prisustvo i način rada žena u velikim kompanijama utiče na celokupan uspeh firme, a zaključeno je da žene na sastancima rado postavljaju složena pitanja (mnogo češće nego muškarci), da lakše mogu da priznaju da nisu znale određenu informaciju, što zauzvrat pomaže u razvoju efikasnijih i produktivnijih razgovora među zaposlenima, prenosi "Harvard biznis rivju".
Nakon što su autori studije preispitali preko 200 kompanija, pronađena je glavna zajednička navika među ženama, koja je imala "nezamenjiv" pozitivi uticaj na njihove karijere i uspeh upravnih odbora: uvek su bile dobro pripremljene za sastanke i diskusije.
Jedan od muških direktora koji je ispitan naglasio je da su žene u upravnim odborima uvek bile spremne za svaki sastanak, kao i da bi često imale više znanja od svojih muških kolega kada su u pitanju teme o kojima se razgovoralo. Uglavnom bi pripremile pitanja koja bi poboljšala celokupan rad i proces traženja novih rešenja, a čak bi motivisale i druge kolege da dublje proučavaju teme pred buduće sastanke.
Isti rezultati su zabeleženi i kod radnica koje nisu bile u upravnim odborima, tako da se ovaj uticaj mogao osetiti u kompanijama bez obzira na njihove pozicije. "Kada smo pripremljeni, ulazimo u svaku prostoriju sa mnogo više samopouzdanja, veća je šansa da ćemo da govorimo na sastanku i donesemo dragocen doprinos diskusiji," objašnjava za "Si-En-Bi-Si" Džoan Lipman, spisateljica i profeskorka na Jejl Univerzitetu.
Zamka "savršenog radnika"
Iako su rezultati studije pozitivni, poznato je da žene često osećaju potrebu da se dokažu u poslovnom svetu, jer nemaju uvek iste povlastice i olakšavajuće okolnosti kao svoje muške kolege. Zbog toga, mnoge pripadnice lepšeg pola sebi ne dozvoljavaju da posustanu i "uspore", da bi kolege i nadležni nastavili da ih poštuju i shvataju ozbiljno.
Međutim, ovaj način razmišljanja može da postane vrsta zamke, jer žena može da dobije titulu "vredne pčelice" na radnom mestu, kojoj se zato često dodeljuju različiti "brzi, nezahvalni" zadaci koji nemaju veliki uticaj na uspeh firme, kao ni na njen lični napredak.
Da bi se to sprečilo, Lipman savetuje da bi žene trebalo da svu pažnju preusmere isključivo na detaljno pripremanje koraka koji bi im pomogli da se probiju u poslovnom životu i unaprede svoju karijeru. To može biti razgovor sa klijentima ili šefom, predstavljanje sopstvenog biznis plana, proučavanje trenutnog projekta... Isti princip se može primeniti u bilo kojoj industriji, samo je najvažnije da žene ne dozvole da se njihova efikasnost i produktivnost zloupotrebljavaju.