Magazin

Ovo su najčešći razlozi zbog kojih automobili ne prolaze tehnički pregled

Vlasnicima vozila koji redovno održavaju svoje četvorotočkaše je odlazak na tehnički pregled rutinska stvar. Međutim, onima koji manje brinu o automobilu ovaj obavezni pregled stvara dodatni pritisak, budući da se često otkrije neki kvar za koji nisu ni znali da postoji.
Ovo su najčešći razlozi zbog kojih automobili ne prolaze tehnički pregled© Canva / yacobchuk

Tehnički pregled automobila je poput redovnog pregleda kod lekara - važan za rano uočavanje potencijalnih problema i blagovremeno rešavanje postojećih. Osim toga, prolazak ovog pregleda je i preduslov za godišnju registraciju vozila. Koje su to najčešće "boljke" zbog kojih automobili ne prolaze tehnički pregled?

Motor

Motor je praktično srce svakog automobila sa unutrašnjim sagorevanjem goriva, a samo zdravo srce može raditi dobro i dugo. Najčešće nepravilnosti koje se vezuju za rad motora tiču se emisije izduvnih gasova, sistema dovoda goriva i curenja motornog ulja. Svaki od ovih problema, ukoliko se otkrije na vreme, može biti saniran, pa je zato redovan tehnički pregled jako važan.

Karoserija

Karoserija sa vidljivim oštećenjima ili korozijom koja se nalazi sa donje strane automobila (a koja se obično ne vidi dok se ne digne na dizalicu ili ne stavi na kanal) ne samo da može biti uzrok vraćanja sa tehničkog pregleda, već i slabi strukturu automobila i čini ga manje bezbednim. Zato se naročito u zimskom periodu preporučuje redovno pranje automobila, kako bi se so i druge štetne hemikalije sprale i tako sačuvala karoserija.

Kočioni sistem

Iste hemikalije koje oštećuju karoseriju mogu naneti štetu i kočionom sistemu automobila. Osim toga, i agresivna vožnja sa puno kočenja troši kočione diskove znatno brže. Neispravne kočnice su praktično najčešći razlog zbog kojih automobili ne prolaze tehnički pregled, što je negde i logično - one su preduslov za bezbedno zaustavljanje u slučaju nepredviđene situacije na putu.

Svetla na vozilu

Farovi, štop-svetla i žmigavci se danas prave od plastike, i ma koliko ona bila čvrsta i dalje je veoma podložna oštećenjima. Najveći neprijatelji svetala na automobilu su pesak i kamenčići na putu, koji ih mogu "zamutiti". Tako matirani, oni ne raspršuju svetlost pravilno, te je i vidljivost u vožnji smanjena. Osim toga, vozači često ni ne primete da im neko svetlo ne radi i to otkriju tek na tehničkom pregledu.

Amortizeri, felne i pneumatici

Rupe na putevima kao i veliki broj ležećih policajaca preko kojih vozači "preleću" bez zaustavljanja, oštećuju praktično svaki vitalni deo automobila - od felni i pneumatika, preko opruga i amortizera, pa sve do trapa. Takva vozila, osim što su nebezbedna za vožnju, po pravilu često "padaju" na tehničkom pregledu.

image