Tajne TikTok algoritama: Zbog čega je superiorniji od drugih mreža
Pre samo nekoliko dana Džo Bajden, predsednik SAD potpisao je zakon koji bi mogao dovesti do potpune zabrane TikToka u toj zemlji. Mnogim kreatorima sadržaja, kao i mnogim korisnicima se ova odluka nikako nije dopala, budući da je ova mreža možda i najbolja od svih kada je prepoznavanje interesovanja u pitanju.
TikTok prepoznaje doba dana i povezuje ga sa našim preferencijama
Kratki video formati omogućavaju TikTok platformi da bude dinamičnija od drugih, sličnih aplikacija, kao i da prati promene u preferencijama korisnika tokom dužeg vremenskog perioda. Algoritam je toliko dobro "istreniran" da on čak može prepoznati koji sadržaj nam se više dopada ujutru, a koji popodne ili uveče, i na taj način nam plasirati one video snimke koji nam najviše gode u tom delu dana.
Što je brzo, to nije kuso, makar kada je TikTok u pitanju
Osim toga, kratki snimci od po nekoliko desetina sekundi na TikToku omogućavaju algoritmu da mnogo brže prikuplja podatke o tome šta se korisnicima sviđa, a šta ne, naveo je u intervjuu za Rojters Džejson Fang, bivši direktor odeljenja za gejming u TikToku. Za isto vreme, primera radi, 10 minuta, Jutjub algoritam sakupi samo jedan podatak (jer toliko prosečno traje jedan video), dok algoritam TikToka sakupi na desetine utisaka korisnika.
Nesvakidašnji sadržaj čini od 30 do 50 posto ukupnog broja snimaka
TikTok redovno preporučuje korisnicima i sadržaj koji se (ne)znatno razlikuje od onoga što oni obično "lajkuju", proširujući na taj način njihove vidike, ali i testirajući šta je to što bi im se možda još dopalo. Prema statistici, procenat ovakvih snimaka varira između 30 i 50 procenata, što je poprilično mnogo. Ukoliko se makar i deo tog sadržava vama, kao korisniku, dopadne, TikTok na osnovu toga još više poboljšava svoj algoritam, čineći ga praktično savršenim.
TikTok podstiče korisnike da se grupišu
Još jedna taktika koju koristi TikTok jeste ohrabrivanje korisnika da se "grupišu" korišćenjem haštagova (#). Na ovaj način algoritam mnogo bolje razume ponašanje korisnika, njihova interesovanja i ideologiju, navodi Ari Lajtmen, profesor na Karnegi Melon Univerzitetu, koji se bavio istraživanjem tehnološke pozadine ove plaftorme. Ovo je možda i najveća konkurentska prednost TikToka, budući da do sada ni jedna mreža nije uslepa na ovaj način da poveže toliki broj korisnika.