Srbija i Balkan

Na snagu stupio pravilnik za medije, deo "Amber alerta": Jurić objasnio obaveze emitera

Pružalac medijske usluge dužan je da obaveštenje objavljuje (emituje) u narednih 48 sati i to u prvih osam sati od trenutka dostavljanja obaveštenja na svakih 30 minuta, a posle toga na svakih 60 minuta
Na snagu stupio pravilnik za medije, deo "Amber alerta": Jurić objasnio obaveze emiteraGetty © Christopher Furlong / Staff

Obaveštenje o nestanku maloletnog lica ubuduće će biti emitovano u svim medijima na osnovu pravilnika Regulatornog tela za elektronske medije koji danas stupa na snagu.

Prema objašnjenju Igora Jurića iz Centra za nestalu i zlostavljanu decu za RT Balkan, ovo je samo jedna od procedura koje će biti upotpunjene prilikom aktivacije "Amber sistema", u Srbiji nazvanom "Pronađi me".

"Kada neko dete nestane, iz MUP će stići informacija do medija, a oni će biti u obavezi da je prenesu na tačno određen način i po unapred određenim pravilima", objasnio je Jurić i dodao da je u pitanju priprema za ono što što sledi 1. novembra. 

U pomenutom pravilniku, objavljenom u Službenom glasniku 12. septembra, navodi se da je pružalac medijske usluge dužan da objavi (emituje) informaciju o nestanku maloletnog lica u trajanju od najmanje 20 sekundi, u neizmenjenom obliku i identičnoj sadržini u kojima mu je dostavljena od strane nadležnog ministarstva.

Pružalac medijske usluge dužan je da obaveštenje objavljuje (emituje) u narednih 48 sati i to u prvih osam sati od trenutka dostavljanja obaveštenja na svakih 30 minuta, a posle toga na svakih 60 minuta.

Nakon isteka roka od 48 sati od prvog objavljivanja prestaje obaveza daljeg objavljivanja obaveštenja.

Po prijemu informacije upućene od strane nadležnog ministarstva da je nestalo maloletno lice pronađeno, pružalac medijske usluge, bez odlaganja prekida objavljivanje (emitovanje) obaveštenja o nestalom maloletnom licu i pre isteka roka, obaveštavajući javnost da je lice pronađeno.

Istovremeno sa prekidom objavljivanja (emitovanja) obaveštenja o nestalom maloletnom licu, a u cilju zaštite podatka o ličnosti maloletnog lica, pružalac medijske usluge dužan je da, bez odlaganja, obriše sve podatke iz obaveštenja o nestalom maloletnom licu.

Savet Regulatornog tela za elektronske medije, na sednici održanoj 6. septembra ove godine doneo je Pravilnik o hitnom obaveštavanju javnosti o nestanku maloletnog lica kojim se bliže uređuje način ispunjavanja obaveza pružalaca medijskih usluga u vezi sa načinom objavljivanja (emitovanja) programskog sadržaja, koji za predmet ima hitno obaveštavanje javnosti o nestanku maloletnog lica, a u cilju prikupljanja informacija koje mogu pomoći u sprovođenju mera traganja za maloletnim licem i njegovom pronalasku.

Igor Jurić ranije je najavio da, kada se pokrene "Amber alert", svi mediji, od televizija, preko radija do portala biće u obavezi da obustave program i objave detalje o nestalom detetu, takođe, mobilni operateri će slati SMS i MMS sa podacima, a detalji o nestalom mališanu naći će se i na bilbordima, saobraćajnicama "Puteva Srbije", benzinskim pumpama, tržnim centrima ali i bankomatima, kao i svim mestima gde je velika frekvencija ljudi.

image