Globalna agenda džender ideologije: Dekonstruisanje jezika i čoveka
Mi ne govorimo i nećemo govoriti rodno osetljivim jezikom, nego srpskim jezikom, poruka je patrijarha srpskog Porfirija sa otvaranja današnjeg skupa "Pravni aspekti i posledice Zakona o rodnoj ravnopravnosti" u organizaciji Informativne službe Srpske pravoslavne crkve i Matice srpske u Narodnoj biblioteci Srbije.
"Ne pristajemo da bilo kome zbog toga što govori srpskim jezikom budu uskraćena ljudska prava, a pogotovu da zbog toga bude kažnjavan", navodi se u poruci srpskog patrijarha koja je pročitana na skupu koji je okupio prevashodno pravnike sa univerziteta u Beogradu, Novom Sadu u Kragujevcu, ali i profesore Filozofskog i Pravoslavnog bogoslovskog fakulteta.
Ovo je drugi stručni skup koji dve institucije zajednički organizuju kako bi ukazale na, kako su navodili više puta, manjkavosti ovog zakona, njegovu neustavnost i neprihvatljivi "jezički inženjering" koji se tiče obaveze upotrebe rodno osetljivog jezika u javnoj upravi, obrazovanju u medijima, uz pretnju kazni.
Patrijarh, koji nije mogao lično da prisustvuje zbog obaveza oko sahrane vikarnog episkopa moravičkog Antonija, u poruci je ocenio da je nakon prvog skupa pre dva meseca podrška javnosti bila aklamativna.
"Ljudi koji ovde žive ne pristaju na to da majke i očevi budu roditelji broj – 1 i 2, a možda i 3 i 4. Mi ne želimo da naša deca ne znaju ko im je majka, a ko otac, a da naposletku ne znaju ni ko su oni sami", istakao je patrijarh Porfirije.
On je dodao da narod posebno izražava negodovanje zbog činjenice da se od vrtića, preko osnovnih i srednjih škola i univerziteta, nameće promena svesti i načina života pojedinca i društva u celini promovisanjem rodne, tačnije LGBTQIA+ politike i prakse. Učesnike skupa je zamolio da predlože "koje pravne mere je potrebno da preduzmemo, kako bismo u bliskoj budućnosti mogli da prestanemo da se bavimo ovim zakonom koji pokušava da menjajući način međusobne komunikacije, zapravo potpuno izmeni način našeg života, naš etos", zaključio je patrijarh.
Prisutne je pozdravio i direktor Matice srpske prof. dr Dragan Stanić koji je istakao da je ovaj skup iznuđen činjenicom da smo suočeni sa izazovima kojima se, kako je dodao, samo zajednički možemo suprotstaviti napominjući da su ugroženi sami temelji čovečanstva.
"I feministički pokret i LGBT i kvir pokret biće na jednoj vrsti raskrsnice, a na nama je da odlučimo hoćemo li ispoljavati brigu za ono što će se desiti u budućnosti ili ćemo pasivno posmatrati ono što nam se nameće iz raznih centara moći. Radi se na tome da više ne znamo šta je norma, već sve može da se etablira kao norma koju moramo da poštujemo. Neće biti da je tako", istakao je Stanić.
Pokazalo se da sa verom u Boga čovek može da opstane mnogo vekova, dodao je direktor Matice srpske i naglasio da sa nametanjem ideologija kakve su provučene i kroz Zakon o rodnoj ravnopravnosti društvo ide u sunovrat.
"Čini nam se da sve što dolazi iz centara moći moramo da prihvatimo - nije tako. Kao zajednica, institucije, intelektualci, aktivni pojedinci, zajednički možemo da izgradimo bolje društvo", rekao je Stanić.
Uvodno predavanje na skupu održala je dr Margarita Piters iz Brisela koja se od devedesetih godina prošlog veka bavi izučavanjem džender ideologije. Ona je rekla da džender ideologija ima "prometejsku" svrhu - da se rodi novi čovek oslobođen od svoje Bogom dane prirode, čovek koji može da rekonstruiše sebe prema svojim izborima, stalno promenljivim.
"Džender nije izolovana agenda, deo je nove sekularne etike. Radi se o globalnoj agendi čiji su nosioci transnacionalni činioci. Na naučnoj konferenciji Ujedinjenih nacija 1995. godine u Pekingu postignut je konsenzus o promovisanju rodne ravnopravnosti, a u Agendi 2030. rodna ravnopravnost je označena kao jedan od prioriteta", istakla je Piters.
Ona je dodala da rodna ravnopravnost nije potekla ni od jedne od država članica UN, već je plod zapadnog feminističkog manjinskog pokreta, i poklapa se sa procesom koji je počeo devedesetih godina prošlog veka kada je moć iz nacionalnih vlada preusmerena na transnacionalne aktere.
"Džender revolucija došla je u Srbiju sa političkom revolucijom, a zatim je moć premeštena na operativce van Srbije. Važno je pratiti ih i biti svestan da to znači postepeno gubljenje srpske suverenosti. Članstvo Srbije u UN i pridruživanje Evropskoj uniji došli su sa značajnim finansiranjem nevladinih organizacija koje se zalažu za rodnu ravnopravnost. Bez ovih aktera srpska vlada ne bi bila u obavezi da usvaja rodno osetljivi jezik niti da sprovodi agendu rodne ravnopravnosti. Ali treba da budete svesni da će pritisci na vašu vladu da to sprovodite samo rasti", istakla je Piters.
Ona je naglasila da je sada naročito problematično što džender ideologija targetira decu i to od vrtića do visokog obrazovanja, kako je istakla.
"Unesko je 2017. godine usvojio međunarodno tehničko uputstvo za obrazovanje o seksualnosti koje podrazumeva da deca od vrtića i tokom školovanja ispituju svoju seksualnost, da prepoznaju kao raznolikost sve vrste odnosa, zajednica. Radi se o rekonstrukciji rodnih stereotipa, kako se to naziva, muškaraca i žena, braka i porodice zasnovanih na njihovom odnosu", navela je Piters.