Nacionalna garda Ohaja se u Srbiju vratila: Razmena iskustva sa Ratnim vazduhoplovstvom Srbije
Delegacija Vazduhoplovstva Nacionalne garde Ohaja boravi u zvaničnoj poseti Rantom vazduhoplovstvu i PVO Vojske Srbije zbog, kako se navodi na sajtu ministarstva odbrane, razmene iskustava u oblasti bezbednosti letenja u vazduhoplovnim operacijama.
Dodaje se da se ova aktivnost realizuje u okviru programa državnog partnerstva Srbije i Ohaja, i predstavlja nastavak dugogodišnje uspešne saradnje vazduhoplovstava Vojske Srbije i nacionalne garde te američke države, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.
Ministarstvo odbrane je u saopštenju dalje navelo da će se tokom ovonedeljnih "ekspertskih razgovora razmatrati ključna pitanja od značaja za efikasnu procenu i upravljanje rizicima prilikom izvođenja vazduhoplovnih operacija na taktičkom i operativnom nivou".
Centralne teme su prevencija ugrožavanja bezbednosti letenja i primena mera za svestrano, objektivno i sistematsko ispitivanje svakog ugrožavanja bezbednosti kako bi se otkrili uzroci i preduzele odgovarajuće korektivne mere.
"Značaj ove aktivnosti ogleda se u doprinosu koji daje daljem unapređenju sposobnosti i interoperabilnosti oružanih snaga i razvoju ukupnih vojno-vojnih odnosa Srbije i Sjedinjenih Američkih Država", navodi se u saopštenju.
Podsetimo, ovu "dugogodišnju i uspešnu saradnju" zabeležio je i prošlogodišnji incident kada je ambasador SAD u Srbiji Kristofer Hil jednu od svojih objava na Iksu počeo sa "Kad se Nacionalna garda Ohaja u Srbiju vrati...", očigledno aludirajući na grafite "kad se vojska na Kosovo vrati".
Srbija godinama sarađuje sa američkom vojskom, iako državno rukovodstvo ističe da se zalaže za vojnu neutralnost i odlučno odbija da naša zemlja postane članica NATO-a.
Međutim, urednik "TV Front" Andrej Mlakar je prethodno rekao za RT Balkan da još od 2008. godine postoji ideja da Srbija i Hrvatska preuzmu NATO misije kontrole vazdušnog prostora nad regionom, te da namera Beograda da nabavi francuske "rafale" ide u prilog toj tezi.
"Na ovo ukazuju i karakteristike aviona, pre svega jer su u pitanju letelice koje moraju da se eksploatišu i ne smeju da stoje. Osim toga njihov radijus kretanja veći od 3.000 km govori da će se koristiti za patroliranje u oblasti od 'Vardara pa do Triglava', odnosno od Otranskih vrata do Trsta, a ne samo iznad Srbije i Hrvatske", rekao je tada Mlakar.