Cena skandala sa trans Odri Hepbern: Vrednost kompanije "bad lajta" opala za šest milijardi dolara
Vrednost matične kompanije piva "bad lajt" pala je za više od šest milijardi dolara, nakon što je javnost burno reagovala na partnerstvo brenda sa kontroverznom transrodnom influenserkom.
Promotivna kampanja "bad lajta", u kojoj je angažovan trans aktivista i tiktoker Dilan Malvejni (26), izazvala je gnev dela javnosti i pozive na bojkot proizvoda, a sada, kako se čini, udara proizvošđača tog piva, "Anhojzer-Buš" tamo gde najviše boli - u novčanik, piše britanski "Dejli mejl".
U danima koji su prethodili kampanji, akcije belgijske pivare su vredele oko 66 dolara. Kada se u sredu zatvaralo tržište, akcije pivskog giganta vredele su oko 63 dolara, pri čemu je ukupna vrednost akcija kompanije opala za više od pet odsto – što je koncept poznatiji kao "tržišna kapitalizacija".
Tržišna kapitalizacija kompanije, koja trenutno iznosi 125,73 milijarde dolara, pre samo šest dana iznosila je 132,38 milijardi dolara.
"Bad lajt" se udružio sa Malvejni, koja je 2012. započela proces promene pola iz muškog u ženski i sakupila više od 11 miliona pratilaca na društvenim mrežama, tako što joj je "proslavljajući to što je žena više od godinu dana" poslao limenku piva sa njenim likom.
Internet zvezda koja snima sadržaj o tome "kako postaje žena" nakon toga je u više navrata promovisala brend. Jednom prilikom, gola u kadi, ispijala je pivo iz limenke "bad lajta" maskirana u američku glumicu Odri Hepbern u filmu "Doručak kod Tifanija".
Mnogi korisnici društvenih mreža su iskazali svoje neodobravanje ističući da se radi o propagandi rodne ideologije, kao i da brend povlađuje "društveno osvešćenoj" progresivnoj levici, a neki su čak pozvali na bojkot popularnog piva. Sve to se, čini se, odrazilo na vrednost kompanije na tržištu.
Popularni američki muzičar Kid Rok (pravo ime Robert Džejms Riči) pokazao je šta misli o novoj saradnji piva "bad lajt" sa transrodnim tiktokerom u videu objavljenom na društvenim mrežama koji pokazuje muzičara kako rešeta konzerve tog piva uz poklič "Je*eš 'bad lajt'".
Usred ovog negodovanja, matična kompanija "bad lajta" bila je prinuđena da izda saopštenje u kom je navela da podržava odluku brenda da sarađuje sa Malvejni.
"'Anhojzer-Buš' sarađuje sa stotinama uticajnih ljudi, što je jedan od mnogih načina na koje se naši brendovi autentično povezuju sa publikom iz različitih demografskih kategorija", rekao je predstavnik kompanije za medije, preneo je "Dejli mejl".
Malvejni je, gostujući u podkastu Napred sa Rozi O'Donel, poručila da njeni kritičari "koriste laku metu".
"Laka sam meta je zato što sam tako nova u ovome", rekla je transrodna tiktokerka.