Ekonomija

Skupa hrana menja navike Britanaca: Umesto avokada na tost mažu grašak

Građani Velike Britanije u protekloj godini su povećali potrošnju najjeftnijeg zaleđenog pomfrita za čak 80 odsto
Skupa hrana menja navike Britanaca: Umesto avokada na tost mažu grašakGetty © Astrid Stawiarz

Britanci usled najbrže stope rasta cena, još od sedamdesetih godina prošlog veka, sve više biraju jeftiniju hranu, kao što su čobanska pita, makarone i krompir iz rerne umesto egzotičnijih jela, dok je namaz od avokada na tostu zamenjen graškom, piše "Gardijan".

Posle godine krize, finansijski pritisak promenio je navike kupovine i izbor hrane Engleza, saopštio je lanac britanskih supermarketa "Vejtrouz".

Trećina odraslih konzumira nekadašnja omiljena jela, kao što je kijevska piletina, pokazuju podaci godišnjeg izveštaja o hrani i piću.

"Inflacija hrane je promenila ne samo način na koji ljudi kupuju, već i način na koji kuvaju i jedu", rekao je izvršni direktor supermarketa Džejms Bejli, dodajući da Britanci sada biraju jednostavnije obroke.

Usled rastuće krize, smrskani avokado na tostu koji je u godinama pre krize bio omiljen među milenijalcima, zamenio je grašak kao jeftinija i, ekološki gledano, zelenija alternativa, koga Velika Britanija proizvodi dovoljno da pokrije 90 odsto svojih potreba za njim.

"Tokom proteklih 12 meseci, britanski kupci su tragali za akcijama, kupovali više proizvoda domaćih brendova i veća pakovanja kako bi dobili najbolju vrednost", rekli su iz Vejtrouza.

Porasla prodaja najjeftinijeg pomfrita

Dodaju da su građani Velike Britanije u protekloj godini sve više kupovali zaleđeni pomfrit. Prodaja njihovog najjeftinijeg pomfrita iz asortimana Esential i rebrastog čipsa porasla je za 80 odsto, odnosno 34 odsto.

Ipak, Vejtrouz, ocenjuje da Britanci nisu prilagodili svoju potrošnju na isti način kao tokom finansijske krize 2008, kada su građani sa obroka iz restorana i hrane za poneti prešli na kupovinu gotovih jela.

Međutim, podaci o prodaji u poslednjih 12 meseci, pokazali su da su na izbor hrane uticali su i trendovi povezani sa zdravljem. Nakon perioda vrtoglavog rasta prodaje (često skupljih) biljnih alternativa za meso i mlečne proizvode, trend je ove godine oslabio, a neki analitičari smatraju da je došao kraj bumu vegana.

image