Magazin

Žene i muškarci sa dubokim glasovima su poželjniji za brak, kažu naučnici

Poznato je da postoje broje razlike u akcentima i tonovima glasova kod ljudi, ali ono što možda najviše utiče na percepriju koju drugi imaju o nama je dubina glasa. Novo istraživanje je pokazalo da dubok glas ne čini samo muškarce privlačnijim, već i žene (iako su one "nežniji pol"). S druge strane, visoki glasovi su ocenjeni kao "manje privlačni" i prikladniji za "kratkoročne veze".
Žene i muškarci sa dubokim glasovima su poželjniji za brak, kažu naučnici© Freepik/freepik

Mnoge slavne ličnosti (poput Morgana Frimena), pa i ljudi koje poznajemo, su poznati po svojim dubokim glasovima, a novo istraživanje je pokazalo da je ova karakteristika izuzetno poželjna kada je u pitanju traženje partnera za dugoročnu vezu.

"Duboki glas čini da organizam, bilo da se radi o osobi ili neljudskom primatu, deluje veliko i zastrašujuće. Niska visina glasa preuveličava "stvarnu" veličinu pojedinca," objašnjava tim naučnika koji je vodio studiju sa Univerziteta Pen Stejt, prenosi "Dejli mejl".

Za eksperiment, istraživači su odabrali po dva muška i dva ženska glasovna snimka, u kome svi ponavljaju istu rečenicu. Visina glasa je digitalno izmenjena na nekoliko načina, sve dok nisu kreirali ukupno 12 različitih glasova. Snimke su puštali dobrovoljcima iz preko 22 države, koji su morali da odrede koji glasovi zvuče najprivlačnije, najzavodnije, najstrašnije i najprestižnije.

Rezultati su pokazali da su svi učesnici ocenili da su dublji glasovi poželjniji, posebno za potencijalne dugoročne veze/brak. Takođe, duboki muški glasovi su bili "prestižniji" i "strašniji".

"Nalazi sugerišu da su vrlo duboki glasovi više evoluirali kod muškaraca, jer su naši muški preci često komunicirali sa protivnicima koji su bili stranci", rekao je koautor studije profesor Dejvid Puts.

Dodaje da istraživanje pokazuje da su tipične "muške" karakteristike, kao što su duboki glas i brada, visoko cenjene u društvu i da uvek predstavljaju simbole snage i muškosti (poželjne vrline potencijalnog dugoročnog partnera), čak i kada su u pitanju različite kulture i delovi sveta.

Nasuprot tome, istraživači su otkrili da su učesnicima ljudi sa visokim glasovima, posebno žene, bili privlačniji za kratkoročne veze.

Nalazi sugerišu da je visina glasa sigurno relevantna za društvene percepcije u različitim zajednicama. "U društvu u kome postoji veća pokretljivost odnosa, a imate manje direktnih informacija o svojim konkurentima, čini se da ljudi više obraćaju pažnju na lako prepoznatljive signale, kao što je visina glasa."

"Rezultati takođe pokazuju da je obim naše pažnje na visinu glasa dok donosimo društvene procene o nekome promenljiv u zavisnosti od zajednica u kojoj se nalazimo, kao i da reaguje na relevantne sociokulturne promene", dodao je profesor Puts.

image