Magazin

Katolici u Italiji ljuti zbog reklame za čips: Bogohuljenje! (VIDEO)

Italijanska televizijska reklama koja prikazuje časne sestre kako jedu grickalice umesto oltarskog hleba, dok se pričešćuju, kritikovana je za bogohuljenje od ljutitih članova organizacije katoličkih gledalaca, preneo je "Gardijan".
Katolici u Italiji ljuti zbog reklame za čips: Bogohuljenje! (VIDEO)© Win McNamee/Getty Images

Reklama za "Amika čips", koji je popularan u Italiji, dešava se u manastiru i počinje tako što se časna sestra sprema da se pričesti. Glavna sestra shvata da je prostorija prazna, i puni je čipsom.

U pozadini se čuje Šubertova kompozicija "Ave Marija", a časne sestre se kreću prema oltaru i kada prvoj sveštenik daje hleb, ona širi oči i čuje se krckanje.

Reklama, koja se emituje na "Medijasetu", inače najvećem komercijalnom emiteru u Italiji, i još nekim privatnim TV mrežama, završava se tako što glavna sestra pojede pakovanje čipsa.

Kompanija koja je napravila reklamu, "Lorenco Marini grupa", saopštila je da je reklama uperena ka mlađim gledaocima i da u njoj ima "prepoznatljive britanske ironije", sa namerom da se "izrazi neodoljiv ukus Amika čipsa", na prenaglašen i provokativan način.

Međutim, udruženje katoličkih televizijskih gledalca "Ajart", kaže da reklamu treba odmah zabraniti. Predsednik udruženja Đovani Bađo optužio je kompaniju da se služi bogohuljenjem kako bi povećala prodaju i dodao da je "banalno poređenje čipsa i svetete tajne pričešća".

Reklamu je takođe kritikovao katolički list Avenire, sa uvodničkim tekstom pod naslovom "Hrist je sveden na krompirić. Ponižen i osramoćen kao pre dve hiljade godina."

image
VV inauguration
banner