Rusija

Votka gubi bitku? U Rusiji raste prodaja pića sa niskim procentom alkohola

Prodaja u ovoj kategoriji porasla je za 8,2 odsto na godišnjem nivou, u poređenju sa samo 1,6 odsto rasta kod votke
Votka gubi bitku? U Rusiji raste prodaja pića sa niskim procentom alkoholawww.globallookpress.com © © Alexey Belkin

Votka, stereotipno nacionalno piće u Rusiji, počinje da gubi u domaćoj prodaji u odnosu na alternative sa nižim procentom alkohola, pokazuju nedavno objavljeni podaci.

Među alkoholnim pićima, ona koja su klasifikovana kao niskoalkoholna (što znači do devet odsto alkohola) bila su među kategorijama koje su najbrže rasle u prvom kvartalu 2024. godine, prema statistikama koje je medijima podelio ruski nacionalni regulator za alkohol i duvan.

Prodaja u ovoj kategoriji porasla je za 8,2 odsto na godišnjem nivou, u poređenju sa samo 1,6 odsto rasta kod votke.

Međutim, votka je i dalje nadmašila konkurente u pogledu ukupnog obima prodaje. Od januara do marta prodato je ukupno 18,37 miliona dekalitara votke, u poređenju sa 4,59 miliona dekalitara niskoalkoholnih pića.

Najveći rast zabeležen je u kategoriji pića koja uključuje viski i džin, gde je prodaja porasla za 18,8 odsto na 3,3 miliona dekalitara. Prodaja u kategoriji 'konjaci' porasla je za 9,6 odsto na 3,5 miliona dekalitara.

Vino ostaje jedan od najpopularnijih alkoholnih proizvoda u Rusiji, sa 13,25 miliona dekalitara kupljenih u prvom kvartalu.

Sveukupno, prodaja alkoholnih pića jačeg od piva porasla je za 5,4 odsto u prvom kvartalu na godišnjem nivou, dostigavši više od 56 miliona dekalitara.

Prema mišljenju stručnjaka za industriju Pavela Šapkina, rast ukupnih obima nije u potpunosti rezultat povećane potrošnje. On je za "Rusku gazetu" rekao da je porast uglavnom posledica suzbijanja ilegalne proizvodnje i prodaje žestokih pića, kao i promene turističkih navika Rusa. Kako sada više odlaze na odmor u zemlji, više kupuju i konzumiraju domaće, ono što su nekada konzumirali u inostranstvu.

image