Srbija i Balkan

Nov sistem naplate i kontrole Bus plus karata: Umesto pojedinačnih, dnevna karta od 200 dinara

Mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu, a 3.500 za dve zone
Nov sistem naplate i kontrole Bus plus karata: Umesto pojedinačnih, dnevna karta od 200 dinara© Antonio Ahel/ATAImages

Beograđanima se od maja u javnom gradskom prevozu ukida jednokratna Bus plus karta koja je koštala 89 dinara, a umesto nje, ali i svih karata za vožnju u sve četiri zone, ubuduće će moći da kupe celodnevnu kartu od 200 dinara, ali ne na kioscima i u vozilima GSP-a.

Nov sistem naplate i kontrole karata na današnjoj konferenciji predstavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, ujedno najavljujući moguću tužbu kompanije "Kentkart" protiv Grada zbog jednostranog raskidanja ugovora.

"Uvodimo moderan sistem plaćanja putem besplatne aplikacije. Karta će se kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća 'Naplata prevozne usluge'. Uvodi se karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za tri i pet dana. Sve povlašćene kategorije koje plaćaju jeftiniju cenu karte imaju jednu tarifu – ona je 1.000 dinara, a svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz", objasnio je gradonačelnik Beograda.

To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada, napomenuo je Šapić.

"Penzioneri će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu besplatnu kartu", rekao je gradonačelnik Beograda i naglasio da će mesečne karte koštati 3.000 dinara za jednu zonu, a 3.500 za dve zone.

Godišnja karta biće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.

Šapić je dodao da je kao učesnik gradskog aparata 2011. godine kada je Beograd dobio Bus plus sistem, na raspolaganju suda i da ne beži od odgovornosti ako se utvrdi da je on kriv za validatore za koje se ispostavilo da su neupotrebljivi.

"Podaci koje je validator obrađivao i slao su nepotpuni i neupotrebljivi. Pokazivali su samo 20-30 odsto putnika. Zato ćemo ih ukinuti, putnici neće biti u obavezi da se validiraju i stvaraju gužvu. U vozila gradskog prevoza ulaziće se na sva vrata, a naplatu karata ubuduće će kontrolisati Beli, a ne kontrolori", otkrio je Šapić.

Kad zatekne putnika bez karte, Beli će osobi bez karte uručiti nalog za plaćanje posebne karte i neće joj tražiti da napusti vozilo.

image