Srbija i Balkan

RT Balkan istražuje: Šta je izazvalo haos na beogradskom aerodromu

Kakva je situacija na odlascima i da li su putnici ozbiljno shvatili preporuke da dođu minimum 2,5 sata uoči zakazanog poletanja
RT Balkan istražuje: Šta je izazvalo haos na beogradskom aerodromu© РТ Балкан

Nekoliko dana posle otkazivanja letova za šest evropskih gradova, "Er Srbija" je danas na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" imala novi problem sa sistemom za rendgenski pregled prtljaga, zbog čega je došlo do neuobičajenih gužvi i značajnih odstupanja u redu letenja.

Ekipa RT Balkan posetila je aerodrom kako bi se uverili kakva je situacija na odlascima i da li su putnici ozbiljno shvatili preporuke kompanije da dođu minimum 2,5 sata uoči zakazanog poletanja.

Na pasoškoj kontroli dočekujemo dve devojke Milenu i Milicu, koje užurbano pristupaju proveri prtljaga pre leta za Majorku.

"Čule smo da je gužva, pa smo poranile kako su nas posavetovali, došle smo tri sata ranije", kažu one u prolazu vidno raspoložene.

Sat i po kasnije, na let za istu destinaciju stiže Biljana.

"Ne volim da čekam ovde duže od dva sata. Smatram da mi je sat, sat i po dovoljno da na miru popijem kafu i izbegnem stres", objašnjava.

Sa njima se ne slaže putnica iz Kelna u Nemačkoj. Ona u društvu supruga nervozno pokušava da reši problem kašnjenja na šalteru "Er Srbije".

"Let od Kelna od Beograda bio je prolongiran za sat vremena, a u planu nam je bilo da idemo dalje do Bukurešta. Međutim, stalno nam pomeraju red letenja, pa će ga na kraju odložiti za 24 sata. Nikad više preko Beograda", poručuje gospođa Kasleanu, koja se sprema da napusti aerodrom i pronađe smeštaj u hotelu. Od nje bi se ipak, s obzirom na učestale probleme sa letovima i štrajkovima na nemačkim aerodromima, očekivalo da ima malo više razumevanja za ovakvu stvar.

Jedan pogled na na najveće brdo kofera u blizini, govori nam da je u pitanju ozbiljna ekipa putnika.

Savo Garić je zajedno sa porodicom doputovao iz daleke Australije, i preko Dubaija i Beograda se zaputio u Tivat na crnogorsku obalu.

"Nismo još išli na ček-in pa ne znamo kakva je situacija sa tim rendgenom koji pominju, let nam je tek u 17.40 sati, tako da imamo još tri sata do tada. Za sada je sve bilo kako treba", odgovara Savo i priznaje da njih četvoro imaju kofere teške čak 100 kilograma.

Aerodrom: Sve je rešeno!

Predstavnik Aerodroma "Nikola Tesla" Nikola Đukić za RT Balkan kaže da je kašnjenja i gužvi zbog neispravnog rendgena bilo rano jutros, ali da je u međuvremenu sve rešeno.

"Pre nekoliko sati je sve regulisano, gužvi više nema i to je najvažnije", poručio je on.

Radnik obezbeđenja takođe potvrđuje da su redovi bili nesnosni, ali da je trenutno sve uobičajeno.

Iz kompanije su ranije saopštili da su promene u saobraćaju nastale tokom jutarnjeg talasa, ali da je vrlo moguće da će one uticati na posledična fazna kašnjenja tokom čitavog dana i večeri.

Dodali su da su nadležne službe "Er Srbije" u neprekidnom kontaktu sa službama Aerodroma "Nikola Tesla" i da preduzimaju sve što je u njihovoj moći da se ublaže posledice po putnike, a saobraćaj prilagodi novonastalim okolnostima.

Ministar Vesić: Francuski "Vansi" ima 24 sata da pruže plan

Ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić takođe se oglasio zbog situacije na beogradskom aerodromu i problema sa nizom otkazanih letova.

Naveo je da je problem što predstavnici francuske kompanije "Vansi", koje prema koncesionom ugovoru rukovodi Aerodromom "Nikola Tesla", nisu poslušali molbu predsednika Srbije Aleksandra Vučića da montiraju nove trake i zaposle više ljudi.

Vesić je zakazao sastanak za sutra sa predstavnicima kompanije "Vansi", jer "duguju odgovore na mnogo pitanja".

"Počev od toga zašto nemaju dovoljno zaposlenih, pa do toga zašto im ne radi oprema koju su sami kupili i birali. Imaju 24 sata, do sutra ujutru, da pripreme plan kako će da reše problem u kome su se našli. Srbija će iskoristiti sva svoja prava koja nam daje koncesioni ugovor u ovakvim situacijama. Srbija je sve svoje obaveze prema koncesionom ugovoru ispunila. Isto očekujemo od koncesionara", napisao je Vesić.

image