Srbija i Balkan

Problemi oko novog pravilnika o ocenjivanju: Mame i tate preispituju rad nastavnika

Da li je to cilj, da li želimo tako da školujemo našu decu, da im usađujemo takav sistem vrednosti, pita se profesorka razredne nastave u OŠ "Branko Radičević" u Smederevu
Problemi oko novog pravilnika o ocenjivanju: Mame i tate preispituju rad nastavnika

Jedan broj nastavnika smatra da se novim Pravilnikom o ocenjivanju đaka urušava ugled prosvetara, koji je ionako na niskim granama, da se roditeljima daju prevelika ovlašćenja iako su i dosad imali previše upliva u školski sistem, ali i da se nastavnici teraju iz prosvete. Uz njih je i Društvo psihologa i Pedagoško društvo, čiji se rad po Pravilniku takođe ocenjuje.

Naime, prema novom pravilniku, ukoliko 50 odsto roditelja u jednom odeljenju nije zadovoljno ocenama, mogu se obratiti školi u pisanoj formi, koja zahtev potom prosleđuje razrednom starešini i stručnom veću, tj. skupu nastavnika, kao i direktoru škole. Po rečima ministarke prosvete Slavice Đukić Dejanović, stručno veće odlučuje o tome da li je primedba osnovana ili će je odbaciti, te da se sve događa u školi.

"Možda bi najbolje bilo da roditelji na početku školske godine napišu koju ocenu iz kojeg predmeta žele za svoje dete, a mi onda da 'podelimo te ocene' i ne razmišljamo. Da li je to cilj, da li želimo tako da školujemo našu decu, da im usađujemo takav sistem vrednosti, i da ih tako pripremamo za fakultete?", upitala je profesorka razredne nastave u OŠ "Branko Radičević" u Smederevu i članica Granskog sindikata prosvete "Nezavisnost" Jasminka Marić.

Kako dodaje Marićeva, u Srbiji ima dosta škola sa po tri ili četiri đaka, u kojima onda dva roditelja mogu da odluče da pokrenu hajku na nastavnika. Dakle, ne može se sve gledati kroz stanje u velikim gradovima gde ima i po 30 dece u odeljenju.

Takođe, pita profesorka, da li su roditelji dovoljno stručni da procenjuju ocene, te šta ako je ocena veća nego što dete zaslužuje?

Pravilnik o ocenjivanju predviđa da se može tražiti i preispitivanje rada stručnih službi, tj. pedagoga i psihologa, koji takođe ističu da roditelji nisu dovoljno stručni da procenjuju njihov rad.

"Ne može se Pravilnikom o ocenjivanju vrednovati rad psihologa i pedagoga, i ne mogu naš rad procenjivati nestručna lica, ljudi koji imaju drugačije obrazovanje. Sporan je i taj princip većine po kome više od polovine roditelja može da traži preispitivanje rada stručnih službi. Zaposleni se ne mogu osećati ni sigurno ni dobro", rekla je psiholog Branka Tišma, te precizirala da svačiji rad treba da se procenjuje, ali ne na ovakav način.

Zato Granski sindikat prosvete "Nezavisnost" i Aktov psihologa i pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama traži da se ovaj član izbriše iz Pravilnika.

image