Ekonomija

Od danas kraći put do Kruševca: Otvara se nova deonica Moravskog koridora

U saobraćaj će biti pušten deo Moravskog koridora od Makrešana do Koševa u dužini od 10,9 kilometara. Putarina na ovoj deonici se neće naplaćivati do 1. januara
Od danas kraći put do Kruševca: Otvara se nova deonica Moravskog koridora© Putevi Srbije/Iustracija

Deonica Moravskog koridora od Makrešana do Koševa u dužini od 10,9 kilometara biće danas puštena u saobraćaj. Deo Moravskog koridora između Pojata i Makrešana dužine 16,7 kilometara otvoren je u aprilu, tako da će danas od 15 sati u saobraćaju biti 27,6 kilometara Moravskog koridora.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je ranije rekao da će Kruševac tako biti priključen na mrežu brzih saobraćajnica i auto-puteva.

Vesić je rekao da su postavljene naplatne rampe, i da se na predlog predsednika Srbije Aleksandra Vučića, do 1. januara 2024. godine korišćenje ovog dela auto-puta neće naplaćivati.

"Sada se od Beograda do Pojata plaća 720 dinara za putnički automobil. Od 1. januara od Beograda do Koševa će se plaćati 840 dinara, a od Beograda do Kruševca (Zapad) će se plaćati 810 dinara", rekao je Vesić.

Takođe, od Beograda do Ćićevca naplaćivaće se 740 dinara, dok će cena putarine od Beograda do Kruševca (Istok) iznositi 800 dinara.

On je istakao da je veoma zadovoljan izvođačima i da je zahvalan svima koji rade na Moravskom koridoru, jer su otklonili još jedan zadatak da na Kruševac do kraja ove godine bude priključen auto-put.

Do Kraljeva i Vrnjačke banje u šest traka sledeće godine

"Njih sledeće godine čekaju dva teška zadatka. Završetak auto-puta od Preljine do Adrana, to je na drugoj strani auto-puta. To znači da će i Kraljevo biti priključeno do kraja sledeće godine na auto-put kao drugi veliki grad na Moravskom koridoru", rekao je Vesić za Tanjug.

On očekuje da do kraja sledeće godine i Vrnjačka banja, Trstenik i Kraljevo budu priključeni na mrežu auto-puteva.

"Do 2025. godine ostaje deo od Vrnjačke banje do Adrana i tada će kompletan Moravski koridor, čija je dužina 112 kilometara, gde živi oko 500.000 ljudi, biti povezan, što znači vezu između dva naša auto-puta, Miloš Veliki odnosno bivše petlje Preljina i auto-puta Beograd-Niš", rekao je Vesić.

Radovi na izgradnji Moravskog koridora su počeli krajem 2019. godine, a izvodi ih tursko-američki konzorcijum Behtel Enka. Vrednost projekta je 745 miliona evra. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put. Takođe, kako je ranije najavljeno, Moravski koridor biće i najširi auto-put u Srbiji.

image