Svet

Neka je i bajato, samo da je jeftinije: Petina Britanaca jede hranu kojoj ističe rok upotrebe

Agencija za standarde hrane ranije je upozorila da očajne porodice sebe izlažu riziku jedući pokvarene proizvode i isključujući frižidere i zamrzivače kako bi smanjili račune za struju, podseća "Telegraf"
Neka je i bajato, samo da je jeftinije: Petina Britanaca jede hranu kojoj ističe rok upotrebeGetty © Matthew Horwood

Za Britance pritisnute visokom inflacijom i bajata hrana bolja je od praznih tanjira, pa tako najnovije istraživanje "Barklejs" banke, koje prenosi "Telegraf", pokazuje da je u aprilu gotovo dve petine domaćinstava (38 odsto) kupilo proizvode koji su bili na sniženju jer im se bližio datum isteka roka trajanja.

Da rok upotrebe gubi bitku u poređenju sa inflacijom koja je u martu dostigla 19,2 odsto, pokazuju i ranije objavljeni podaci Kancelarije za nacionalnu statistiku. Oni su otkrili da petina odraslih namirnice konzumira i nakon što im istekne rok kako bi se izborila sa finansijskim pritiscima zbog krize troškova života.

"Agencija za standarde hrane je ranije upozorila da očajne porodice sebe izlažu riziku jedući pokvarene proizvode i isključujući frižidere i zamrzivače kako bi smanjili račune za struju", podsetio je "Telegraf".

"Barklejs", koji prati potrošnju otprilike polovine britanskih korisnika kreditnih i debitnih kartica, takođe navodi da se porodice okreću hrani sa sniženim cenama kako bi ograničile uticaj rastućih cena namirnica na račune za kupovinu.

Otkrili su da je potrošnja na namirnice u aprilu porasla za samo 5,5 odsto (što je daleko ispod stope inflacije), ali i da britanska domaćinstva, ne bi li uštedela, umesto sveže hrane, češće kupuju smrznute proizvode.

Sedam od 10 kupaca objasnilo je da trguju jeftinijim proizvodima kako bi smanjili svoje račune za kupovinu, a nešto više od četvrtine zamenilo je premijum asortiman za proizvode standardne vrednosti.

Telegraf, međutim, dodaje da, iako "odvajaju od usta", Britanci ipak ne štede na drugim stvarima - dok smanjuju račune u supermarketima, na avionske karte ovog meseca potrošili su 32,1 odsto više novca, budući da su planirali letnje odmore.

Povećanje prodaje ulaznica za koncerte, delimično izazvano predstojećim takmičenjem za Pesmu Evrovizije u Liverpulu, takođe je dovelo do skoka u potrošnji na zabavu za 12 odsto.

"Britanci još uvek traže načine da smanje potrošnju na osnovne stvari kako bi mogli da uživaju u iskustvima kao što su praznici, predstave i koncerti", rekla je Esme Harvud, direktorka "Barklejsa".

image
VV inauguration
banner