Ekonomija

Kina udvostručila uvoz, kupuje sve više ruske nafte uključujući i onu nekada namenjenu Zapadu

Podaci pokazuju da su tri broda natovarena arktičkom sirovom naftom krenula ka Kini
Kina udvostručila uvoz, kupuje sve više ruske nafte uključujući i onu nekada namenjenu Zapaduwww.globallookpress.com © Michael Runkel/http://imagebroker.com/#/search/

Kina, koja je udvostručila uvoz, kupuje sve veći izbor ruske sirove nafte, uključujući i manje poznatu klasu "arko".

Kineski kupci naručili su tri tovara sirove nafte sa Arktika, uključujući visoko sumpornu i gustu sortu "arko" koja bi trebalo da u zemlju dođe ovog meseca ili u februaru, pokazuju podaci "Vorteksa", kompanije koja pruža podatke o tokovima sirove nafte i naftnih derivata. "Blumberg" prenosi, pozivajući se na trgovce, da bi ova nafta mogla da potisne bliskoistočnu poput iračke "baraš hevi" sorte.

Druga kompanija za podatke i analitiku "Kpler" saopštila je da je najnovija runda kineske kupovine uključivala "varandej" i lakšu sortu poznatu kao "novi port".

Bliski odnosi Pekinga i Moskve doveli su do povećanja uvoza ruske nafte u Kinu. Neuobičajene kupovine arktičke nafte dolaze nakon što je kineski dnevni uvoz sirove nafte i derivata prošlog meseca dostigao drugi najveći rekord u istoriji, navodi "Kpler" i dodaje da nezavisni prerađivači pokušavaju da iskoriste uvozne kvote dok se zemlja polako otvara a proizvodnja zahuktava.

"Preusmeravanje arktičkih klasa je apsolutno u toku", rekao je Viktor Katona, vodeći analitičar "Kpleru". Ruska arktička nafta išla je ka Evropi ali po stupanju na snagu EU sankcija na uvoz, Moskva je pronašla druge kupce, mahom u Indiji i Kini, dodao je on.

"Arko" se crpi iz polja Prirazlomnaje na Arktiku i jedna je od tri klase koje se isporučuju iz Murmanska, zajedno sa "varandej" i "novim portom". Šest brodova koji su prošlog meseca utovarivali teret iz Murmanska uputilo se ka Indiji, pokazali su podaci "Blumberga".

Nafta "varandej" je populrna među indijskim korisnicima i dok je ova klasa relativno dobro pouznata azijskim kupcima, "arko" i "novi port" nisu toliko. Većina "arko" nafte je nekada odlazila u Veliku Britaniju i Holandiju, dok je "novi port" takođe bio fokusiran na holandske kupce, navodi Katona.

Kina je ove nedelje izdala oko 112 miliona tona uvoznih kvota za rafinerije i trgovce u svojoj poslednjoj dodeli za ovu godinu. Ogromna kvota, zajedno sa velikodušnom koncesijom za izvoz goriva, mogla bi da podrži kupovinu sirove nafte u zemlji, kao i stope rada rafinerije u narednim mesecima.

image
VV inauguration
banner