Magazin

Ove stvari nikako ne bi trebalo da radite ako odsedate u hotelu - osoblje neće biti oduševljeno

Jeste li ikada pomišljali da pomognete osoblju u spremanju sobe ili da, primera radi, protrčite u bade mantilu od jedne do druge sobe ili do restorana da nešto prezalogajite? Vrlo verovatno da jeste, ali nemojte to činiti. Određene navike i stvari koje radite mogu ostaviti vrlo negativan utisak o vama kao gostu ili iznervirati zaposlene u hotelu.
Ove stvari nikako ne bi trebalo da radite ako odsedate u hotelu - osoblje neće biti oduševljeno© Canva / PixelsEffects

Iako je hotel ugostiteljski objekat, a ne kuća, u njemu i dalje postoji određeni "kućni red", odnosno pravila ponašanja koja se moraju poštovati. Obično to podrazumeva kulturno ponašanje u zonama odmora, zabranu pušenja u sobama i poštovanje drugih gostiju. Ali, to nije jedino o čemu bi trebalo da vodimo računa kada planiramo odmor u hotelu. Jednako je važno i da svojim ponašanjem pokažemo poštovanje prema osoblju i da čak ni iz najbolje namere određene stvari ne radimo.

Nikada samostalno ne uzimajte stvari sa kolica sobarica

Potreban vam je čist peškir ili bočica šampona? Iako su tu, na dohvat ruke, u kolicima koja je higijeničarka ostavila u hodniku, nikada ih nemojte samostalno uzimati, jer je (možda) broj bočica ili peškira predviđen za određeni broj soba. Umesto toga, pozovite recepciju hotela i zamolite da vam se donese bilo šta što vam je potrebno.

Nemojte pomagati osoblju koje je u smeni

Iako vam se ovo može učiniti kao dobra ideja, vaša pomoć u čišćenju i sređivanju sobe većini zaposlenih u hotelu nije potrebna. Štaviše, ukoliko se i potrudite da im pomognete, vrlo verovatno da ćete ih svojim gestom iznervirati. Higijeničari imaju ustaljeni sistem rada koji vi kao gost ne poznajete, pa je uvek bolje da ih pustite da odrade svoj posao onako kako su navikli.

Vodite računa o tome kako se oblačite u hotelu

Bez obzira na to što ste na odmoru, ipak treba da povedete računa o tome kako se oblačite dok ste u hotelu. Nije primereno da se kroz hodnike i liftove krećete u kućnom ogrtaču, bade mantilu ili (još gore) kupaćem kostimu, kao ni neuredne kose začešljane tek radi reda. Uvek imajte na umu da je hotel javno mesto, a ne vaš privatan posed i da se u njemu nalaze i drugi gosti.

Nemojte kriti napojnicu

Bonton nalaže da se, baš kao i konobarima u restoranu i kafiću, i osoblju koje održava hotelske sobe ostavlja napojnica. Međutim, pojedini gosti se namerno trude da je sakriju, kako bi bili sigurni da će sobarice da je nađu samo ako temeljno očiste sobu. Osim što ćete tako razbesneti osoblje, ništa drugo nećete postići, jer oni savesni zaposleni svakako temeljno čiste sobe.

Ponašajte se kao kod svoje kuće

Baš kao što ni kod kuće ne ostavljate svuda uključena svetla, televizor ili klimu tokom čitavog dana, nemojte to raditi ni u hotelu. Činjenica je da vam niko neće naplatiti utrošenu električnu energiju, ali se potrudite makar malo da pomislite na očuvanje životne sredine dok ste na odmoru.

image
VV inauguration
banner