Svet

Moskva odobrila: Kazahstan isporučuje naftu Nemačkoj

Rusija neće sprečiti izvoz 1,2 miliona tona kazahstanske nafte u Nemačku, poručio je danas kazahstanski Ministar energetike
Moskva odobrila: Kazahstan isporučuje naftu Nemačkojwww.globallookpress.com © Annette Riedl

Kazahstanski Ministar energetike Bolat Akčulakov potvrdio je danas da je Rusija podržala isporuku kazahstanske nafte u Nemačku putem gasovoda "Družba".

Krajem prošle godine, ruska kompanija "Transnjeft" dobila je od "Kaztransojla" zahtev prema kojem bi 1,2 miliona tone kazahstanske nafte koja se transportuje ruskim delom naftovoda "Družba" trebalo da bude preusmerena i isporučena Nemačkoj.

Zahtev je usledio nakon što su vlasti u Berlinu u septembru prošle godine  zatražile od Astane da im omogući dodatnu naftu, sa čijim se deficitom Nemačka trenutno bori usled sankcija protiv Moskve.

Kako je energetska kriza posledica ovih sankcionih mera, zvaničnici Astane čekali su odobrenje moskovskih kolega.

Zamenik ruskog premijera Aleksandar Novak usmeno je potvrdio da Moskva neće sprečiti izvoz kazahstanske nafte, rekao je danas Akčulakov.

"Čekali smo zvaničnu potvrdu naših kolega iz Rusije u vezi sa transportom naše nafte kroz teritoriju Ruske Federacije. Dobili smo usmenu potvrdu", izjavio je ministar, dodajući da Astana ne očekuje da će u budućnosti imati bilo kakve probleme sa Rusijom po ovom pitanju, jer ih nikada nije ni bilo kada su u pitanju energetski sporazumi.

Ako sve bude teklo po planu, zvanični Berlin bi u prvom kvartalu ove godine trebalo da dobije 300 hiljada tona nafte. Nafta će biti isporučena rafineriji u gradu Švetu. 

Nafta koja će se od ove godine transportovati u Nemačku predstavlja deo nafte koja se već isporučuje u Ust Lugu, inače luku u Lenjingradskoj oblasti Rusije. Kazahstan trenutno u ovom pravcu isporučuje oko 10 miliona tona nafte.

Naftovod "Družba" najveći je naftovod na svetu i osnovno je sredstvo putem kojeg Ruska Federacija izvozi svoju naftu. Moskva ga još uvek koristi za transport ovog energenta u Evropu, tako da on stiže u Češku, Slovačku i Mađarsku kroz Ukrajinu.

Izgrađen je šezdesetih godina prošlog veka za vreme sovjetskih vlasti, a u njegovoj izgradnji učestvovale su i tadašnje vlasti Poljske Narodne Republike (danas Poljska), Čehoslovačke Socijalističke Republike (danas su to Češka i Slovačka), Istočne Nemačke i Mađarske Narodne Republike (danas Mađarska).

image